Hästen hoppade på foten-för 2 mån sen

Sv: Hästen hoppade på foten-för 2 mån sen

Jag blev ordentligt trampad en gång för kanske 7-8 år sen på samma ställe som du men på vänster foten. Var dock betydligt mer blå. Har fortfarande ingen känsel i det området som vart blått... det skiftade sen färg till rött vilket det fortfarande är. Jag gick till skolsyster och hon trodde det var en spricka, men det är ju inte mycket att göra någonting åt så det fick vara. Jag är verkligen ingen expert, men om du har "läkarskräck" (vilket ryttare verkar tendera att ha) kanske det kan vara en idé att prova att smörja in med något antiinflamatoriskt, typ orudis gél eller nåt. Det lär ju inte skada iaf! :) Så kan du gå till läkaren om det inte fungerar.

Jag blev trampad för 7-8 år sen, några cm innan "ringtån" på vänsterfoten. Foten blev väldigt blå och skiftade sedan färg till röd, och jag har fortfarande ett rött märke där + att jag inte har någon känsel där det är rött. Gick till skolasyter som trodde det var en spricka, men det går ju i alla fall inte att göra ngt åt, så det fick vara. Detta är bara en vid gissning, men det kanske kan göra susen med lite antiinflammatorisk gél, typ orudis el liknande. Kan ju inte skada att prova...

Varför skulle man röntga nu? Vad skulle det ge, menar du?

Men två mån är inte så lång tid... Min fot va helt blå och ful i nästan ett år efter att ha blivit mosad, så jag trodde att det aldrig skulle gå bort...Men...idag ser den helt normal ut och det försvann av sig själv på ca 1,5 år:cool:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
395
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 908
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 571
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31