Hästen ute under...

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare brosen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 970
B

brosen

:)Heejsan

Det är så här, nu på sommaren då det är varmt ute under nätterna, brukar jag låta mina hästar gå ute, dom trivs bäst så..

Men hur gör du med dina?

Jag bor nämligen hos pappa 2 veckor och hos mamma 2 veckor så att dom veckorna jag e hos mamma är det ingen som vill ta in dom åt mig/vägrar dessvärre, för att dom tkr synd om hästarna :crazy::cry:, hästarna tar väll inte skada av att å gå ute, nu när dom inte går på ngn hoppträning inne på klubben, bara små lugna hemma...:):)

Sv: Hästen ute under...

Hejsan!
Jag tycker hästar ska gå ute på sommaren. Det är ju varmt och skönt, och dessutom blir det som en liten "semester" för de. Eftersom de får stå inne så mkt på vintern. :smirk:

Så länge det är hyfsat bra väder så trivs de säkerligen bra ute. Däremot är det väldigt viktigt att de har tillräckligt med bete, vatten och dagligen tillsyn:)

Jorå, dom enysläppt på ett skapligt så tort bete, lr hon!:)

Det är bra för hästarna att få gå ute och vara hästar under sommaren!
Däremot håller jag gärna igång och rider mina mycket.Långa ,ljusa kvällar och (förhoppningsvis) lite mer ledighet för ryttaren gör att jag har mer tid!
Men ute tycker jag absolut de ska vara!

Självklart ska hästarna gå ute på sommaren! sen om man rider mycket är en annan sak, de kan gå ute ändå.
men mina brukar vilja komma in några timmar mitt på dan när det är som varmast och vila lite i svala stallet, sen vill de gå ut igen.

Min häst klarar inte av att gå ute senare än 16...får panik och vill komma in, och även väldigt känslig för flug och mygg angrepp så springer som en tok hela dagarna.

Så blir stallet för henne över natten, och vissa dagar står hon inne helt om det är för mycket djur i luften.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 395
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 335
Senast: mars
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 403
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka