Hästhjälp en vecka på sommaren?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Son_of_horsemom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 681
S

Son_of_horsemom

Hej,

Jag och min sambo ska åka till Spanien i sommar och ville bjuda med morsan. Eftersom vi inte ens kan räkna veckor så har det slutat med att vi ska till Spanien när sommarbetet är slut och morsan säger att hon inte kan följa med. För att komma till själva frågan:

Går det att hitta någon som tar hand om hennes häst en vecka i sommar? Om det går, vart hittar man det och vad kan det tänkas kosta?

Ps. Jag vet inte om jag hamnat i fel tråd, ber om ursäkt om jag har! Admin (mysko?) kanske kan flytta inlägget? Ds.

Sv: Hästhjälp en vecka på sommaren?

Om du inte är så "nogrann med vem det är" så kan du väl sätta upp en annons antingen på internet eller i affären hemtill?
Annars kan du väl be någon snäll granne eller vän till familjen?
Jag var "gårdsvakt" för några år sen åt en väninna och hennes familjs hem och alla deras hundar, katter och hästar. Jag fick 1000:- som tack för besväret.

Finns det ingen ridskola i närheten som kan hyra in hästen en vecka.
Här hos oss brukar det funka om det finns någon ledig plats :).
Vart i landet bor ni?

Säg förslaget till din mamma och fråga om hon vet om någon själv. Jag skulle bli vansinnig om någon försökte pracka på mig hästvakt. Det enklaste är att be någon bekannt eller liknande som känner hästarna.

Känner ni inte någon bra och pålitlig människa som ni skulle kunna fråga?
Är det en häst som skall tas om hand eller flera? Står hästen inackorderad?

Isådanafall skulle ni kunna höra er för om hon har någon vänlig stallkamrat som kan hjälpa till med hästen i en vecka. Så brukar vi göra här i stallet; om någon behöver resa bort finns det alltid någon som har tid att mocka en extra box / kolla till en extrahäst, och i gentjänst så kan den som åkt bort hjälpa den som tagit hand om hästen när den andre behöver hjälp någon gång:)

T ex så tog jag hand om en stallkamrats häst i fyra veckor medan hon var bortrest och i gengäld hjälpte hon mig med min häst dagar jag då jag behövde åka direkt hem och plugga.

Och nu snart ska jag ta hand om en kompis hästar i en vecka då hon ska resa bort, så kommer hon att hjälpa mig när jag behöver det:)

Går hästen att rida på så kan man få bra betalt om man hyr ut hästen på sommaren. Borde kunna finansiera halv spanien-resan. :) På vintern får man sällan vad den kostar i drift. :(

En stallkamrat som din mamma har förtroende för borde fungera.

jag tar hand om min grannes hästar då de är borta, och då jag är borta tar grannen hand om mina hästar.

står din mammas häst inackorderad eller hemma hos henne? om hon har den inackorderad så kan ju stall ägarna eller en box granne hjälpa till med fodring och ta ut/in hästen från hagen. och då kan man ju kanske be en bekant att mocka.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 512
Senast: alazzi
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om... 2
Svar
22
· Visningar
5 509
Senast: exotic
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 870
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt... 2
Svar
34
· Visningar
5 682
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka