Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Delar bil med min syster som inte är någon hästmänniska, så försöker verkligen hålla den ren. Plus att jag själv inte vill ha en bil som stinker häst och som man inte kan åka i civila kläder i! Jag har ett sätesöverdrag när jag kör med ridkläder. Skorna försöker jag inte ha för leriga och smutsiga, men det är ju ganska enkelt att lyfta ur mattan och skaka den då och då. Kör jag hästgrejer åker de i bagaget (har en enorm kombi) och där är det redan en gummimatta så det är lätt att städa.
Följdfråga är då: Ni som har bilen som en riktig hästbil, åker ni i den till jobbet (om ni har icke häst-relaterat jobb), på semester etc och kör ni andra, icke-hästpersoner i bilen?
Hur gör ni när ni är ute och kör med hästen? Är det ok att sitta i sätet iklädd rid/stallkläder? Skorna då? Är jag löjlig som reagerar?
Jag har en kombi och i min förra bil fanns en rullgardin man kunde dra över grejorna så att sadeln och annat inte luktade i bilen. Men i min nuvarande saknas detta.
Likaså har min dotter ridit på ridskolan och då kör man ju med ridkläder.
Hur gör ni?