Hästsläp för ca 15000 kr?

bettysmatte

Trådstartare
Har kikat lite på annonser och ser hästsläp för 12-15000 kr ungefär. Idag lånade jag ett släp som kändes helt okej, och det hade kostat ca 13000 kr. Det verkar alltså som om man kan hitta hyfsade släp i den prisklassen. MEN vad ska man kika efter? Vilka märken, etc? Jag har en d-ponny och en shettis, samt en bil som inte får dra mer än 1300 kg lite drygt...

Sv: Hästsläp för ca 15000 kr?

Jag köpte en enaxlad Boj -91:a för 16,000 för några veckor sen. Den är jätte fin! Har bara målat om den inuti för att få mer ljus.
Och den är nervägd till 1180kg(1250kg i vanliga fall tror jag) och har nu en lastvikt på 560kg.

Har kikat lite på annonser och ser hästsläp för 12-15000 kr ungefär. Idag lånade jag ett släp som kändes helt okej, och det hade kostat ca 13000 kr. Det verkar alltså som om man kan hitta hyfsade släp i den prisklassen. MEN vad ska man kika efter? Vilka märken, etc? Jag har en d-ponny och en shettis, samt en bil som inte får dra mer än 1300 kg lite drygt...

Först och främst gäller det att hitta ett släp bilen får dra lagligt.
Sen skall det vara i rätt prisklass också.
Vad skall man kolla, ja golvet, nederdel på väggarna, axel/axlarna ja för de pengarna i stort sett hela släpet skall man kolla lite extra, det kan annars bli väldigt dyra reparationer, på ett gammalt släp.
Boj, Trane mfl

min pappa köpte ett släp privat nu i veckan som va. ett enormt släp. han håller på och gör iordning det nu och de är som nytt. han betalade 8000 för det

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 210
Senast: Mimmimamma
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 466
Senast: lillkillen
·
Träning Är på gång att köpa stor häst och budgeten är begränsad. Ponnyerna ska säljas så jag kommer få loss en del pengar, men behöver ändå... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 879
Senast: Ray
·
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: LillaMy84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka