hauptner klippmasin

orion_x

Trådstartare
är det någon som har den? Positivt negativt? Svårt att få tag i skär, lämna in på reparation m.m? Alla synpunkter tas emot med glädje=)

Sv: hauptner klippmasin

En gammal tråd, men jag är också nyfiken.

Här en är en bild på den maskinen som heter Hauptner Electric.
Ngn som använt denna???
hauptner.jpg

Så här står det:

Det som kännetcknar klippmaskiner från Hauptner är:
- En stark motor, 180 Watt.
- Bra balans, ligger lätt i handen.
- Tyst och så gott som fri från vibrationer.
- Lätt att arbeta med, både för dig och djuret.
- Levereras i en praktisk väska.

Med en nyutveklad kraftfull motor. Ergonomiskt grepp.
En tyst maskin med nästan inga vibrationer. Bra balans.
Överbelastningsskydd. Dubbelisolerad. 180 Watt motor och 400 Watt klippkraft, 5 meter kabel. Spänning 230 Volt.
Levereras i en praktisk väska och med standardskär, verktyg och olja. Vikt 1040 g.

Länk:
http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5/main.asp?wwwalias=bmsab&gid=164&subgid=165

Jag slog till och köpte en Hauptner tillslut och jag är jättenöjd med den. Den är en av de lättaste klippmaskiner jag klippt med och mycket tystgående.
Min häst är inte överförtjust att bli klippt, men jag tycker det går mycket bättre med denna.
Klipper snyggt och inte randigt. Eftersom den är ny så har jag ju inte behövt slipa några skär än, men jag brukar skicka iväg till slip och tror väl inte att det ska bli några problem med det.

Rushpin skrev:
Jag slog till och köpte en Hauptner tillslut och jag är jättenöjd med den. Den är en av de lättaste klippmaskiner jag klippt med och mycket tystgående.
Min häst är inte överförtjust att bli klippt, men jag tycker det går mycket bättre med denna.
Klipper snyggt och inte randigt. Eftersom den är ny så har jag ju inte behövt slipa några skär än, men jag brukar skicka iväg till slip och tror väl inte att det ska bli några problem med det.

Låter ju bra! Var köpte du din och vad kostade den?

Beställde min på Bms produkter via nätet. Kostade ung. 3900 med frakt, tror jag. Ganska mycket, men jag tycker den är värd det faktiskt. Speciellt för att den inte är så tung, dessutom var det två års garanti och det är ju ett stort plus.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 537
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka