Bukefalos 28 år!

Havandeskapsförgiftning

Sv: Havandeskapsförgiftning

Blir du ännu sämre får du inte ens göra det, jag låg i ett mörkt rum med nerdragna persienner, fick lyssna på radio men inte mer.

När jag låg inne på observation 1 dygn så fick jag inte ens lyssna på radio, utan skulle bara ligga still och vila, men de kom snabbt på att jag blev bara stressad av det och fick då lov att lösa lite korsord. När jag sedan blev inlagd för igångsättning, så fick jag inte göra någonting mer än läsa lite för kvällspersonalen, men natten tyckte att jag kunde titta lite på TV, men så långt hann vi inte förrän jag fick värkar.
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Ska bara berätta om min syster som fick svår havandeskapsförgiftning. Hon låg flera veckor på sjukhus i ett mörkt rum eftersom att de ville spara bebis i magen så länge som möjligt. Dottern föddes till slut 4 veckor för tidigt. Min syster var så dålig att min mamma nästan trodde att hon skulle stryka med. Men när dottern i magen började må dåligt så blev det ett akut snitt. MEN! Det var det här jag skulle komma fram till ;) Båda klarade sig jättebra utan problem efteråt, så även om man skulle få en svår havandeskapsförgiftning så kan det sluta hur bra som helst ändå!!
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Usch vad hemskt :cry: Och 6 veckor tidigt är ju ändå inte SÅ tidigt, då tror man ju att det inte blir så allvarligt ... skönt att det gick bra för din lilla iallafall! Hur snabbt kom symtomen och vad fick dig att åka in?

Jag hade tur i oturen, vilket innebar att blodtrycket steg sakta men säkert, utom det sista. Så jag visste att jag skulle ta det lugnt. Det som fick mig att åka in var att det svartnade för ögonen till å från plus fruktansvärd migrän. Spydde ner väntrummet å undersökningsrummet. Blev inlagd på en måndag, fick kissa på "potta"" för att personalen höll koll på äggvitan å proteinet. På tisdag morron kom ronden å deklarerade att jag fick ligga kvar i 1,5 månad till. Fick bara gå upp ur sängen för att gå på pottan. Efter en timme kom läkaren tillbaka å berättade att värdena hade chockhöjts å att barnet måste komma ut nu. Vilket innebar ett akutsnitt, där de snittar från naveln rakt ner.
 
Senast ändrad:
Sv: Havandeskapsförgiftning

Det hade min mamma också när jag föddes.
(född med akutsnitt). Kan det vara ärfligt tro?
Hon fick skyhögt blodtryck osv så då snittade dem.
Var nära att vi strök med båda två men allt gick bra trots allt
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Det hade min mamma också när jag föddes.
(född med akutsnitt). Kan det vara ärfligt tro?
Hon fick skyhögt blodtryck osv så då snittade dem.
Var nära att vi strök med båda två men allt gick bra trots allt

Ingen i min släkt har haft det, men jag fick det ändå.
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Oki, kanske ren tillfällighet bara då:)
Hur stor risk är det att man får det igen om man haft det en gång?
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Hon har haft det med båda barnen, men lindrigare med första. Min mamma och jag har mått prima båda två. Det enda jag kan tänka mig är att hon är "belastad" med mycket allergier. Astma och så..?
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Nej då.... jag SKA ta det lungt nu... sambon får slita... :idea:

Hittade en tapet jag gillade när vi var och handlade idag, så det är klart.
:smirk:
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Om du haft en mamma som haft havandeskapsförgiftning så löper du högre risk själv.

Samma sak om du har högt blodtryck, eller är överviktig.
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Oki, kanske ren tillfällighet bara då:)
Hur stor risk är det att man får det igen om man haft det en gång?

Det är mindre risk att man drabbas igen, även om risken är högre än för en som inte hade det vid första graviditeten.
 
Sv: Havandeskapsförgiftning

Om du haft en mamma som haft havandeskapsförgiftning så löper du högre risk själv.

Samma sak om du har högt blodtryck, eller är överviktig.

Jag har aldrig haft högt blodtryck innan, men det finns i släkten, så det kan ju ha spelat in.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 932
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 523
Senast: Skorpis_8
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 856
Senast: Brandgul
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp