Havreallergi?

C

cross

Om en häst är allergisk mot havre, inte borde den då kunna äta färdigfoder som innehåller havre? Eller kan det fungera eftersom den havren är behandlad på något annat sätt?

Min häst har börjat klia sig som f*n sedan jag börjat med havre! Men det konstiga är att innan åt hon Hippo Alfa och det innehåller ju oxå havre. Men inte kliade hon sig då.

Vad tror ni? :confused:
 
Fast jag vet folk som bestämt hävdar att deras eksemhästars klåda förvärras av havre...
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Murray
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 207
Senast: SiZo
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 082
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp