Jag har koll, mer eller mindre. Anledningen till att jag ifrågasätter huruvida ett generellt utsparkande kommer att få önskad effekt är att vi har ett litet antal medlemmar som har klickat ur sig från derbyt i en månad eller längre, men som har varit tydliga med att de har mycket på jobbet etc. Med andra ord har de gjort vad de har kunnat för att ge oss derbyspelare en god chans i derbyt. Den enda som inte gjorde nästan alla uppdrag den här omgången var Gravel Pit som trodde att hon klickat bort sig från derbyt (det var alltså ett misstag).

Jag TROR att vi har medlemmar som har klickat bort derbyt för att de där 320p båtarna blev dem övermäktiga. För mig är det viktigast att vi har ett trevligt kvarter där alla följer reglerna. Men det är kanske våra regler som har lett till ett dalande derbydeltagande? Kanske skall vi sänka kraven istället och hoppas att de som ligger i derbyträda, så att säga, ser det som ett initiativ att komma tillbaka till derbyt?

Dem som jag inte sett på länge är först och främst Hazel och Ida. Hazel och Ida, är ni där?

Jag kommer sakna er men kan knappast protestera mot att ni vill satsa på derbyt. :)
Håll i hatten är du snäll - det är inte säkert att vi måste göra Supreme ett DERBY OR DIE kvarter. Om man har mycket att göra tycker jag verkligen inte att vi kan kräva 100% derbydeltagande alltid (9x320p, alltså). Folk hjälper ju till på sitt sätt även om de klickat bort derbyt.

Jag har koll, mer eller mindre. Anledningen till att jag ifrågasätter huruvida ett generellt utsparkande kommer att få önskad effekt är att vi har ett litet antal medlemmar som har klickat ur sig från derbyt i en månad eller längre, men som har varit tydliga med att de har mycket på jobbet etc. Med andra ord har de gjort vad de har kunnat för att ge oss derbyspelare en god chans i derbyt. Den enda som inte gjorde nästan alla uppdrag den här omgången var Gravel Pit som trodde att hon klickat bort sig från derbyt (det var alltså ett misstag).

Jag TROR att vi har medlemmar som har klickat bort derbyt för att de där 320p båtarna blev dem övermäktiga. För mig är det viktigast att vi har ett trevligt kvarter där alla följer reglerna. Men det är kanske våra regler som har lett till ett dalande derbydeltagande? Kanske skall vi sänka kraven istället och hoppas att de som ligger i derbyträda, så att säga, ser det som ett initiativ att komma tillbaka till derbyt?

Dem som jag inte sett på länge är först och främst Hazel och Ida. Hazel och Ida, är ni där?
Men om du lämnar kvar dom du vet har klickat ur sig och meddelat varför (som då brukar vara aktiva) och kickar resten? Har väl aldrig vart nått tvång att ta 320 båtarna eller har jag missat det? Så länge man tar så höga som man klarar av (över 200 poäng då såklart) får man ju ta vad man vill :)

Men om du lämnar kvar dom du vet har klickat ur sig och meddelat varför (som då brukar vara aktiva) och kickar resten? Har väl aldrig vart nått tvång att ta 320 båtarna eller har jag missat det? Så länge man tar så höga som man klarar av (över 200 poäng då såklart) får man ju ta vad man vill :)

Det är bara tre spelare: Lea, Happy Farm, och Farmen. Dem har jag inte sett på länge och deras gårdar ser smått övergivna ut. Fast SÅ god koll har jag inte på folks maskiner att jag kan säga "aha! Du har inte spelat på länge för din mjölkmaskin stod still i måndags och står fortfarande still". De är alla utklickade från derbyt så att ta bort dem gör ingen skillnad, dock.

Kan vi ta ett generellt upprop? Vilka är här? Vad tycker alla om att sänka kraven lite grann? Tror ni det skulle göra skillnad?

the connemara här. Ingen aning om kraven spelar roll, jag spelar så gott jag kan när jag är med o det innebär lätt över 200 om jag inte får tidsbrist på slutet (när jag envisas m o ta 2 st 320 båtar). Är mest nöjd om alla gör 9 uppdrag tror jag :)

mkarolinae!

Jag tror på att sänka kraven en aning, kan man ta uppdrag på 200 och uppåt istället för över 300 så blir valmöjligheterna mycket större!

Förresten. Uppdrag över 200. Innebär det att vi bara raderar under 200? Det vill jag inte. Tycker det absolut svåraste/tråkigaste/mest begränsande är att hitta bra uppdrag, jag vill egentligen bara ta de på 320. Men att man tar när det finns är jag helt med på!

Förresten. Uppdrag över 200. Innebär det att vi bara raderar under 200? Det vill jag inte. Tycker det absolut svåraste/tråkigaste/mest begränsande är att hitta bra uppdrag, jag vill egentligen bara ta de på 320. Men att man tar när det finns är jag helt med på!
Bra poäng, connemaran! Vad tycker ni om detta, kvarteret? Vad är gränsen för vad vi raderar, och när?

Kan man skriva det i beskrivningen kanske? Finns det inte en sådan någonstans? Lätt o hitta då, jag undrar ofta o fegar lite med o radera :p

Haha!! Vi kanske får kollektivt avstå derbyt den här veckan om det blir för krångligt idag.

Men faktiskt, det är ju en karenstid?!? När jag bytte från Bukefalos 2 till B Supreme så fick jag inte vara med första veckan. Tror det är för att man inte ska kunna påverka två olika kvarter i ett o samma derby.
Kanske ngt att tänka till om (om det är så)

Men man kan väl "intervjua" nya sökande, vi hade en idag, - tala om att vi är ett gäng som satsar på derbyt och om man vill vara med så ska man vara likasinnad, dvs göra 9 uppdrag
Den idag försvann innan jag hann besöka hennes gård. Mystiskt! Hanna, om du finns på Bukefalos får du gärna göra dig till känna!

Bra ide, Rancho Grande! :bow:

Innan hade vi allt under 300 (typ) mån-ons och sedan tors-slut allt under 280 väl? Det gillade jag.

Hur gjorde vi med båtarna? Radera alla efter onsdag?
Jag kommer också ihåg nått sånt.
--------
Jag vill inte ha kvar uppdrag runt 200-280 poäng, självklart får man ta det om man inte vill ha större, men jag tycker då att man får hugga det innan det rensas bort och inte förutsätta att det sparas. För sparas alla dom uppdragen får vi aldrig fram dom på 300 och uppåt. Vill man inte spela aktivt i derbyt eller att göra bättre uppdrag finns det andra grupper. Hårt, men vårt kvarter startade för att vi ville satsa.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 263
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 025
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
987
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka