Är det vissa SORTERs uppdrag i 200-klassen som folk vill ha kvar? Typ hjälpuppdrag? De går ju megamegafort om man ber om hjälp. Landet och jag pratade tidigare om att slänga alla jordgubbsuppdrag för ingen verkar någonsin ta dem.

Håller med om att låta uppdrag ligga kvar för länge är en dålig strategi.

Så: vad slänger vi? Vad behåller vi? Fyll på listan är ni snälla:

Behålla:
-hjälpuppdrag från 200p uppåt

Slänga:
-alla jordgubbsuppdrag, oavsett storlek

Jag tar ofta odlingsuppdrag eftersom jag inte har så mkt tid lite över hela dagen. Då kan man låta bli att spela tills nästa skörd o med stora fält så är långsamma skördar mina favoriter! Men det ska ju ge rejält med poäng. Eg bara över 300 o helst 320 som känns intressant. Bara spara skördeuppdrag på 320?

Jag gör även helt ett 320 båtuppdrag i början på veckan. Bara spara 320 båtuppdrag mån-ons, aldrig lägre?

Sitter vid mobilen så kan inte riktigt fylla på listorna.

Och räknar man på att ta
9 x 200 = 1800
9 x 250 = 2250
9 x 280 = 2520
9 x 320 =2880

Då ser man ju hur stor skillnad det är att ta 200-250 poäng mot 280-320 poäng per uppdrag.
Jag håller med !!!
Sitter på en så trög lina att jag inte hann rätta till siffrorna. Men jag köper Trotts resonemang helt o fullt. +300 mån-ons, +280 resten av derbyt. (O inga båtar.... eller lägger ni diamanter på att snabba upp dom?)

Har varit på hoppning i Göteborg hela dagen.

Men min åsikt är, kasta ut alla som inte vill aktivt var med i derbyt. Aktivt för mig är 9 uppdrag på minst 250 poäng i snitt.
De som inte spelar aktivt hayday, De vi aldrig ser i chatten kan vi ta bort från vårat kvarter och lämna plats till fler aktiva spelare.

De regler vi kommit fram till innan om vad vi ska kasta är:
Mån-tor allt under 300 utom byuppdrag över 280.spara max ett båtuppdrag åt gången. (Jag har även sparat något hjälpuppdrag över 250)
Tor- lör allt under 280, spara max ett båtuppdrag. ( även här sparar jag hjälpuppdrag över 200)
Lör-mån kasta alla båttuppdrag och alla som lyser rött.

Tycker det fungerar bra och för mig får vi gärna fortsätta med detta upplägg.

Sviskonsvängen här. Jag är med på det mesta. Tycker mycket tid går åt på att vänta på "bra" uppdrag. Personligen föredrar jag bilen, hjälpuppdrag, mata djur, byn och gruvan (när jag har grejer) och tar aldrig något under 250, om det inte är så att det är det enda som finns och derbyt snart är över.
Har aldrig gjort ett båtuppdrag och kommer aldrig göra. På tok för svårt.

De jag aldrig ser i chatten är:

Farmen
Ida
Hazel
Happy Farm

Och har inte sett My Farm på ett tag, kanske ett par veckor?

Backane har paus för tillfället men kommer tillbaka.

Så vilka är det som ni tänker på, kvarteret, när ni pratar om dem som inte är aktiva? Connemaran hade ju derbypaus tidigare i år men hjälpte andra som kämpade med derbyt, en strategi som andra bortklickade också har kört med och varit kvarteret behjälpliga. Så vilka har inte varit registrerade i derbyt, inte hjälpt till, och samtidigt inte sagt "jag tar paus"?

Jag har slutat bygga ut byn så om någon behöver bybygg är det bara att hojta i chatten när ni ser att jag är inne. Även klubbor bevis och bopålar brukar jag ha gott om.

Håll i hatten är du snäll - det är inte säkert att vi måste göra Supreme ett DERBY OR DIE kvarter. Om man har mycket att göra tycker jag verkligen inte att vi kan kräva 100% derbydeltagande alltid (9x320p, alltså). Folk hjälper ju till på sitt sätt även om de klickat bort derbyt.
Nej då, jag tänker inte gå ur kvarteret i så fall får ni kasta ut mig. Jag hjälper till så gott jag kan, med derby och annat. Däremot vet jag inte när jag kan vara med igen. Alternativt att jag testar en runda men har tyckt att det varit svårt att hitta bra uppdrag. Går jag in 5-6 ggr per dag och alla uppdrag är borta kan de gå en hel dag och då blir det ibland svårt att hinna.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 263
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 025
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
987
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka