Alla uppdrag vi rensar bort ger minus, oberoende storlek. Tror det är minus/uppdrag, inte minus/storlek uppdrag. Det är antalen uppdrag som räknas, inte antalet rensade poäng.

Så sades det i HayDays forum när de rullade ut det uppdaterade derbyt i alla fall, men det kan ju ha ändrats. De är inte direkt världsbäst på att informera.

Alla uppdrag vi rensar bort ger minus, oberoende storlek. Tror det är minus/uppdrag, inte minus/storlek uppdrag. Det är antalen uppdrag som räknas, inte antalet rensade poäng.

Så sades det i HayDays forum när de rullade ut det uppdaterade derbyt i alla fall, men det kan ju ha ändrats. De är inte direkt världsbäst på att informera.
Fast det är väl i världsrankningen? Man ser ju inte att poängen ändras i det genomförda derbyt utan borträkningen sker ju där man ser vilken plats man hamnar i världen, som jag har förstått det :confused:

Den här gången läste jag rutorna om poängen vi fick lite ordentligare;

Medelpoäng/spelare 2186,55
(vår totala poäng dividerat med antal medverkande spelare)
Derbystorleksbonus 35
(Ju fler grannar som är med ju högre bonus)
Rankingbonus 6
(Ju högre derbypoäng de senaste 4 derbyna ju högre bonus).....

......
Kastade uppdrag per spelare -25,4
(Totalt antal kastade uppdrag dividerat med antal medverkande spelare)
Veckans totala poäng 2202,15

Derbystorleksbonus och Rankingbonus kan vi nog bortse ifrån. Att kasta uppdrag är viktigt för den Totala poängen så det måste man göra.

Återstår för oss att påverka är Total poäng per Medverkande spelare.

......
Kastade uppdrag per spelare -25,4
(Totalt antal kastade uppdrag dividerat med antal medverkande spelare)
Veckans totala poäng 2202,15

Derbystorleksbonus och Rankingbonus kan vi nog bortse ifrån. Att kasta uppdrag är viktigt för den Totala poängen så det måste man göra.

Återstår för oss att påverka är Total poäng per Medverkande spelare.
Bättre poäng ivarje fall i derbyt, men vi kan nog få upp den totala poängen mer. Men rankningen är väl bara att strunta i, tror vi hamnade på plats 49000 någonting den här veckan. :crazy:

Ber om ursäkt att jag inte hann göra alla mina uppdrag den här veckan, lyckades få magsjuka i helgen :wtf:

Och ja nog kan vi få upp den totala poängen mer, bara alla gör sina uppdrag.

@Jerseyite skulle vi göra nått radikalt och kicka ur alla ur gruppen typ och man får ansöka om att få vara med? Och då bara plocka in de som deltar i derbyt tillräckligt mycket?

Ja något får vi göra. Skall vi ta ett snabbupprop?

Jag måste säga att jag tycker det är helt ok att klicka bort derbyt när man har mycket på jobbet/annat som händer i livet. Det som inte är lika ok ur ett derbyperspektiv är att vara med men inte fullfölja sina uppdrag eller bara ta ett eller två. Saker och ting händer så klart, men om man på söndag upptäcker att man fortfarande är på båt två och har åtta uppdrag kvar, kanske man får tänka om i sin derbystrategi. Båtarna är inte alltid lätta, särskilt om man inte har en jättestor lada full av socker.

Det jag skulle vilja se är att alla gör sina nio uppdrag. Det behöver inte vara nio omgångar 320p båtar för det är helt klart alltför svårt och för mycket att begära. Men nio uppdrag över 200 poäng kan de flesta göra i sömnen och det behöver inte ta lång tid heller.

Så vad gör vi? Och vad löser vi genom att sparka ut alla för att sedan återbefolka kvarteret? Dem som inte har synts till på ett tag är inte registrerade i derbyt så de gör ingen skillnad.

Vad tycker ni, Bukefalos Supreme?

/Pony Farm

Ja något får vi göra. Skall vi ta ett snabbupprop?

Jag måste säga att jag tycker det är helt ok att klicka bort derbyt när man har mycket på jobbet/annat som händer i livet. Det som inte är lika ok ur ett derbyperspektiv är att vara med men inte fullfölja sina uppdrag eller bara ta ett eller två. Saker och ting händer så klart, men om man på söndag upptäcker att man fortfarande är på båt två och har åtta uppdrag kvar, kanske man får tänka om i sin derbystrategi. Båtarna är inte alltid lätta, särskilt om man inte har en jättestor lada full av socker.

Det jag skulle vilja se är att alla gör sina nio uppdrag. Det behöver inte vara nio omgångar 320p båtar för det är helt klart alltför svårt och för mycket att begära. Men nio uppdrag över 200 poäng kan de flesta göra i sömnen och det behöver inte ta lång tid heller.

Så vad gör vi? Och vad löser vi genom att sparka ut alla för att sedan återbefolka kvarteret? Dem som inte har synts till på ett tag är inte registrerade i derbyt så de gör ingen skillnad.

Vad tycker ni, Bukefalos Supreme?

/Pony Farm
Tycker det låter bra! Sparka ut alla, och ta in dom som är villiga att göra 9 uppdrag på minst 200 poäng.
/Sleepy Hollow

Vi pratade ju faktiskt om detta förra veckan och alla som är med i supreme vet ju om denna tråden. Tror inte alla kommer hinna läsa här innan nästa derby. O är man utsparkad o missat detta så rimligtvis går man hit o kollar o ansöker igen :)

Någon måtta på lättkränktheten får det faktiskt vara :D

Det har ju ändå diskuterats tidigare och som sagt, bara hit å läsa och ansöka igen :)
Du har väl koll @Jerseyite vilka som brukar vara med? Tyvärr har inte jag det längre eftersom jag hade en paus på ett par tre månader men det har väl vart samma folk hela tiden som inte gör så mycket om jag i te missminner mig.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 263
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 025
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka