Man kan hämta folk med 1.5 timmes mellanrum när tåget är fullt uppgraderat :) hojta till i chatten så kan vi sälja åt dig! Vi är ju många med stora gårdar och lada/silo så det är bara bra att hjälpa de med mindre :)

Aha, då är det bra om jag uppgraderar stationen också, men det får bli senare. Just nu tycker jag det är bra om jag kan ha folk väntandes där på att någon behöver dem till ett uppdrag. :)

Haha, känner mig så tjatig när jag alltid vill köpa ladugrejer så det tar emot att fråga i chatten! :o

@Rancho och @Trott meningen är ju förhoppningsvis att vi inte skall behöva komma med dem frågorna; att alla skall ha klart för sig vad som gäller.

Så klart är det inte enkelt om man varit borta från derbyt och inte är up to date med reglerna. Hoppas därför att vi kan använda tråden idag för att sammanfatta reglerna som jag sedan skriver ihop till ett enda inlägg som vi kan ha som "referens. :)

Hur är det med båtarna? När börjar vi slänga dom? Tidigare har det väl vart på fredagen? Men de har vart kvar länge ända fram till söndagen. Tyvärr är dom de "enda" 320 som alltid kommer :banghead: Tycker nog att från lördag em/kväll kan man ta bort alla båtar?

Bra, ett tydligt regelverk vore bra att ha här inne på Bukefalos . Tyvärr (men förklarligt) så har en del beslut skett via chatten i Hayday, även om mär med i derbyt kan du missa infon om du inte varit inne på några timmar.

Det vore väl kanske magstarkt att önska sig att alla vet att vi är glada och tycker om varann, dvs, tack och vassego inte behövs i text (jag skriver det också...) för att få renare info-flöde i chatten.

Nej jag tar tillbaka - det är kul med lite trams i chatten. Men desto viktigare att ALLA är här på Bukefalos, där allt viktigt sägs!
Fick ni svar från alla senaste gången ni ropade? Vill minnas att Melisa, Handels och Isak saknades, men det kan ha hänt mer senare.

Hur är det med båtarna? När börjar vi slänga dom? Tidigare har det väl vart på fredagen? Men de har vart kvar länge ända fram till söndagen. Tyvärr är dom de "enda" 320 som alltid kommer :banghead: Tycker nog att från lördag em/kväll kan man ta bort alla båtar?
Bra fråga! Är man redo att lägga fem diamanter på varje båt för att dra fram dem snabbt kan ju ett båtuppdrag nästan räknas som ett snabbuppdrag, men det hoppas jag inte att folk gör regelbundet (slöseri med diamanter). Skall vi slänga båtarna från och med fredag kväll? Fredag morgon? Vad säger ni som brukar gilla båtarna?

Nej jag tar tillbaka - det är kul med lite trams i chatten. Men desto viktigare att ALLA är här på Bukefalos, där allt viktigt sägs!
Fick ni svar från alla senaste gången ni ropade? Vill minnas att Melisa, Handels och Isak saknades, men det kan ha hänt mer senare.
Nej tror inte vi hörde från dem tre.

Bra fråga! Är man redo att lägga fem diamanter på varje båt för att dra fram dem snabbt kan ju ett båtuppdrag nästan räknas som ett snabbuppdrag, men det hoppas jag inte att folk gör regelbundet (slöseri med diamanter). Skall vi slänga båtarna från och med fredag kväll? Fredag morgon? Vad säger ni som brukar gilla båtarna?
Jag drar aldrig fram båtar med diamanter förrän det är typ 3 eller mindre som behövs, om ens då. Hoppas inte många slösar 5 på varje. Lördag morgon? Kan det vara realistiskt? Tar man en båt på fredag eller lördag morgon BÖR man hinna få iväg den innan söndag kväll även utan diamanter kan jag tycka.

1. Vilka tycker minimumgränsen är på 2870?
2. Jag tycker inte vi slänger några 320 poängs uppdrag. Jag gillar tomat och jordgubb kan vi inte testa att spara dem? Men förstår om ni vill slänga alla dem om jag är den enda som vill spara dem:) och såklart sparar vi bara Max 2 båt.
3. Jag tog ett 318 eftersom jag var helt säker på att jag skulle hinna ta alla andra uppdrag på 320 och eftersom jag slänger varje vecka +400 uppdrag så orkade helt enkelt inte vänta längre..
Tycker det är okej så länge man når den bestämda gränsen.
:banana:

1. Vilka tycker minimumgränsen är på 2870?
2. Jag tycker inte vi slänger några 320 poängs uppdrag. Jag gillar tomat och jordgubb kan vi inte testa att spara dem? Men förstår om ni vill slänga alla dem om jag är den enda som vill spara dem:) och såklart sparar vi bara Max 2 båt.
3. Jag tog ett 318 eftersom jag var helt säker på att jag skulle hinna ta alla andra uppdrag på 320 och eftersom jag slänger varje vecka +400 uppdrag så orkade helt enkelt inte vänta längre..
Tycker det är okej så länge man når den bestämda gränsen.
:banana:
1. Funkar för mig. 2875 hade också gått bra för mig.
2. Jag skulle gärna slänga dom eftersom det är så himla dåligt med 320p uppdrag, och har vi då flera som "ingen tar" (utom du då ;) ) så tas platser upp för bättre uppdrag. Kanske göra så att spara max ETT av dessa uppdrag på tavlan åt gången? Så det inte ligger både tomat, jordgubb, ull och getmjölk samtidigt, utan endast ett av dom får vara kvar? Plus att samma regler som båten, efter tex fredag kväll så ryker dom?

För mig att det viktigaste att vi får till en regel, något mindre flummig än nuvarande. Den som fanns förut har ju modifierats och skruvats till och förbättrats, nu behöver den bara tydliggöras.
2870 är ok, det hade alla utom 4 av 13 deltagare klarat i förra derbyt. Blir slängandet mer likriktat så borde alla kunna ta sig dit.
Men vi borde kunna enas om ull och getmjölk?! Ingen tar ju dom uppdragen!
Allas älskling Gruva 318p - ska den alltid sparas så får var och en ta eget ansvar om poängen? Eller är vi tillbaka där vi började då....?

För mig att det viktigaste att vi får till en regel, något mindre flummig än nuvarande. Den som fanns förut har ju modifierats och skruvats till och förbättrats, nu behöver den bara tydliggöras.
2870 är ok, det hade alla utom 4 av 13 deltagare klarat i förra derbyt. Blir slängandet mer likriktat så borde alla kunna ta sig dit.
Men vi borde kunna enas om ull och getmjölk?! Ingen tar ju dom uppdragen!
Allas älskling Gruva 318p - ska den alltid sparas så får var och en ta eget ansvar om poängen? Eller är vi tillbaka där vi började då....?
Jag vet inte om vi är tillbaka i träsket om vi inkluderar vår bästis 318p gruva. Vi skulle ju kunna använda det uppdraget som vårt index och räkna 9x318p som lägsta sammanlagda poäng.

Vad tycker ni, gänget? Det blir en lägsta summa på 2862 istället för förslaget på 2870.

Jag vet inte om vi är tillbaka i träsket om vi inkluderar vår bästis 318p gruva. Vi skulle ju kunna använda det uppdraget som vårt index och räkna 9x318p som lägsta sammanlagda poäng.

Vad tycker ni, gänget? Det blir en lägsta summa på 2862 istället för förslaget på 2870.
För lågt! En gruva per gubbe räcker väl? Varför ska vi slänga allt under 320 om vi satsar på 9x318p? Eller missförstår jag?
Jag tycker fortfarande att 2876 är rimligare, men är ok med 2870.

Hej allihopa! Jag ska försöka med 320 också. Jag har läst här och börjar förstå vad ni pratar om . Var lite svårt först när ni skrev 2870 2875 osv, men nu fattar jag vad ni menar

För lågt! En gruva per gubbe räcker väl? Varför ska vi slänga allt under 320 om vi satsar på 9x318p? Eller missförstår jag?
Jag tycker fortfarande att 2876 är rimligare, men är ok med 2870.

Jag menar fortfarande att vi satsar på 9 uppdrag på 320p var. Lägsta slutsumma för mig är gränsen för vad som är acceptabelt för att inte få en varning. När derbyt kom ut pratade vi om att dela ut varningar till dem som inte nådde gränsen (vad vi nu än hade då) och slänga ut folk som inte uppnår kraven. Därför en lägsta acceptabla slutsumma som är lägre än målet (vilket ju är 3200 p per person, nio plus ett gånger 320, om extrauppdraget behövs). Vi vet ju att ibland går det dagar utan att det finns tillräckligt många 320p-uppdrag. Vore inte schysst att tvinga folk att använda diamanter för att dra fram nya uppdrag, eller slänga ut dem pga för låg slutsumma pga dåliga uppdrag från spelets sida.

Som tur är har vi på sistone bara slängt ut en person pga derbysabotage och det hoppas jag kunna slippa i fortsättningen också.

Vi ser det bara från olika håll. Jag vill ha en målsättning som alla ska sträva efter, lyckas man inte varje gång så ok. Men alla ska veta var ribban ligger!
Sen har vi den andra nedre gränsen som man ska ha en riktigt bra förklaring till om man inte når, annars varnad och senare kanske utskick.

Jag har klickat ur mig ur derbyt denna vecka av personliga skäl tyvärr. Jag blir väldigt stressad när det inte kommer några bra uppdrag utan tiden bara går. Jag odlar gärna men avskyr båteländet. Jag måste för allas skull här minska stressen så jag tar en derbypaus på minst en vecka. Men kommer finnas i bakgrunden och hjälpa till i den mån jag kan. :)

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 357
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 059
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
999
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka