Ja, jag tycker det har varit uselt med uppdragen. I fredags satt jag med äggklockan hela eftermiddagen och kvällen och kastade uppdrag på löpande band. En gång var det SJU båtar på tavlan.Är inte så sugen på att vara med nästa vecka... Derbyt har inte varit snällt med uppdragen och nu när vi är flera som sitter med ett uppdrag kvar att göra så går somliga och tar fina extrauppdrag innan vi får chansen att få fulla poäng.![]()
Det är som att Supercell har bestämt sig för att boosta diamantanvändandet i derbyt för att tjäna mer pengar. Hjälpredorna är det ju ingen som använder så det var en stor flopp å spelets sida. Jag förstår ju att de försöker tjäna pengar men strategin kommer ju att sluta i att färre spelare deltar i derbyt = mindre chans till omsättning av diamanter (och alltså inkomst) för dem.
Tror inte att vi som kvarter vill satsa 30-40 diamanter vardera i varje derby för att dra fram nya uppdrag, som de gör i dem stora kvarteren. Det är liksom inte därför vårt lilla kvarter spelar - vi spelar ju för att det är roligt.