Sv: Haydn 977

Nightwish ser verkligen trevlig ut på filmen och bilderna, dock är formatet nog inte det bästa på youtube, ser lite väl långbent och ihoptryckt ut:D

Eftersom du har två avkommor, och om du själv fött upp dom, har du då lämnat stona/stoet hos Haydn eller kört hem stoet direkt? Om du lämnade: hur ser det ut där? Hagar, stall, tillsyn o.s.v?
 
Sv: Haydn 977

Moderatorn påminner att det är mot forumreglerna att diskutera enskilda personer, ur forumreglerna;

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

http://www.bukefalos.com/f/faq.php?faq=vb_faq#faq_new_faq_item_forumregler

Görel - moderator
 
Sv: Haydn 977

Har inte läst tråden ordentligt.. Men jag har ett egen uppfött sto som är efter Lipton, han stog på samma ställe som Haydn gör nu och där finns även en annan hingst, C-dur! :) Googla på Haydn, så kommer du in på ägarens hemsida! :)
Hoppas jag inte bröt ngr regler nu?
 
Sv: Haydn 977

C-Dur verkar vara såld, och har inte sett honom i årets hingstkatalog heller... Annars såg han väldigt fin ut oxå:laugh:
 
Sv: Haydn 977

Oj, betyder det att svaret på båda frågor igentligen är ja? Känner mig lite förvirrad och vill vara helt säker innan betäckningen ;)

Du, du startade tråden för en vecka sen. Och skrev att du "verkligen vill ha henne dräktig i år".

Är det inte dags att bestämma vad du vill ha, och ge stoet största chans att bli brunstig, betäckt och dräktig direkt?

För du lär nästan bara få en brunst på dig...
 
Sv: Haydn 977

C-Dur är inte godkänd så han har aldrig funnits i någon hingstkatalog.
 
Sv: Haydn 977

C-Dur verkar vara såld, och har inte sett honom i årets hingstkatalog heller... Annars såg han väldigt fin ut oxå:laugh:
C-Dur är såld till en fälttävlansryttare Johan Lund eller Lundin eller nåt liknande och har debuterat i Lätt klass.

(måste få tycka att det är lite konstiga regler, nån kan häva ur sig: jag såg en avkomma efter den hingsten som var det elakaste jag sett, eller den hingsten ger elaka små gummibollar, men att säga att jag är nöjd med mitt stos handhållande under betäckning är helt fel. Min syster har en elak jävel efter Feliciano (har bitit av en hästskötares öra) alltså är alla Felicianos avkommor elaka jävlar?)
 

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: Novalisa
·
Avel Ska för första gången betäcka genom semin och har lite funderingar!😃 Har koll på hingstkostnaden men kan inte riktigt bestämma mig för...
Svar
9
· Visningar
1 294
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 707
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 017
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp