Hederspriser ni gillat att få

Bukefalos 30 år!

En fin rosett väger tungt har jag märkt.
Segertäcke är roligt såklart, och så hästgodis. Schampo och flugspray är praktiskt och jättebra.
Min dotter vann ett par fina ullstrumpor i höstas- dem fick jag och har haft hela vintern- superbra pris tyckte jag. Andra dottern vann en tunnare fodrad jacka som hon haft stor nytta av i stallet.
Krokar och tränshängare till sadelkammaren, vi målade om o fixade för ett par år sen, satt upp dessa praktiska tränshängare då- jättebra!
Håller med om plaketter- har också någon gammal som påminner mig om min första häst och de tävlingar vi deltog i :heart

Och jag fick en godispåse på en tävling nu i maj, väldigt gott och populärt :D

Tror generellt att placerade ekipage är nöjda redan med sin prestation, det behöver inte vara suveräna grejer som priser. Men jag inser att plaketterna är i princip försvunna, och sörjer dem lite… rosetterna är stora och fina men passar dåligt i stallet, plaketter har jag sedan 1994 och de är möjligen lite ärgade men hänger fortfarande i stallet och påminner om livets första placering i en LB med min C-ponny ❤️

Jag sörjer också plaketterna 💔
Några klubbar har kvar dem och jag tycker de är så fina!

Föredrar vanliga rosetter, har lite svårt för de där gigantiska med massa band som påminner mig om hundutställningar jag tvingades med på som barn 😆
I större klasser, meetingpriser osv kan de vara lite mer påkostade men i vanliga klasser känns det mest överdrivet 😅

Jag gillar också plaketterna! Jag ser inte så stor poäng med saker som man redan har i överflöd eller kan köpa själv om man får tillbaka startavgiften. Men att få komma hem från en tävling och spika upp en eller två nya plaketter var ju en riktig högtidsstund. :)

Gamla rosetter har jag proppat ner i en låda och vet knappt var jag har dem, men mina plaketter från 90-talet har jag fortfarande framme och påminns om enskilda tävlingar när jag ser flera av dem.

Plockar upp denna tråden :) Igen :)

Några exempel på hederspriser ni gillat i sommar?
Goodiebag eller välkomstpåse till alla deltagare, hiss eller diss?

Jag har det eviga dåliga samvetet vad gäller sånt här, miljömässigt känns det som ganska dumt att dela ut massa ”pryttlar” samdigit som jag själv tycker det är ganska kul få en påse att kika igenom 😅

Jag har det eviga dåliga samvetet vad gäller sånt här, miljömässigt känns det som ganska dumt att dela ut massa ”pryttlar” samdigit som jag själv tycker det är ganska kul få en påse att kika igenom 😅
Om jag hade kommit på ett meeting hade jag blivit superglad över en goodiebag med sånt man kan ha nytta av under helgen, typ en dricka, påse morötter/godis, torktrasa eller våtservetter, extra nummerlapp, kanske säkerhetsnålar?

Nere på lag-SM fick vi en goodiebag på boxen med bla en liten handduk och lite annat bra att ha. Det tycker jag är superkul!

I Hudiksvall vann jag hinkar och höpåsar, också väldigt bra priser som jag har användning för!

Jag tycker det är kul med lite blandade priser, Fager tävlade med medryttaren igår och vann en LA och fick en stor påse med blandade saker. Hästgodis, bandage, presentkort på en restaurang var några saker. Tycker det är roligare än tex ett schabrak som inte riktigt passar etc

Jag fick goodiebag igår och uppskattade kaffebiljett och godis som var i. Även skavsårsplåster tyckte jag var bra! Min medhjälpare snodde rabattchecken på piercing, något som jag aldrig hade använt! Det var även en riktigt bra vattenflaska (sån man fyller själv) så bra goodiebag tycker jag!

Jag fick presentkort i en gårdsbutik sist, och blev jätteglad för jag älskar köpa lokala matvaror så att det blev drygt 10 mil enkel väg dit gjorde mig inget alls. Annars är ju presentkort problematiska, det kan bli för långt att åka för priset, men de hade löst det väldigt fint med att det i påsen också fanns en burk (jättegod) marmelad så hade jag inte gjort resan hade jag ändå ett fint pris med mig hem 👍

Den tävlingsplatsen hade en trevlig välkomstpåse med choklad, Festis, morot, äpple i med :D Allt blev använt 😎

Och som jag alltid skriver, de som är placerade och får rosett kommer alltid vara glada. Det är kul med en extra guldkant i priser men det viktiga är att arrangörerna orkar göra arrangemang och försöker ha bra ordning, bra underlag och trevliga funktionärer som kan hjälpa till om man behöver en hand nån gång.

På en tävling hade de en lokal ICA-butik som sponsor och en spånproducent så alla starter fick en spånbal och en kasse med dricka, chops, choklad, morötter och godis😍. På en annan tävling var vi placerade i en kompisklass och fick en liten kylväska fylld med godis och snacks.

Rätt tydligt vad jag gillar för pris😂.

Vi tog bort goodie-bagsen på vår fälttävlan senast och ersatte det med en ryttarbar vid stallet, med festisar, småchoklad och morötter, allt sponsrat av lokala Ica. :)

När jag var i Leksand och tävlade fick alla som stallade upp en goodiebag sponsrad av Leksands-knäcke. Det funkar för varje gång jag varit i Leksand och tävlat så börjar jag äta knäckebröd igen! :D Sen glömmer jag bort det efter ett tag, tills nästa gång jag tävlar i Leksand. :rofl:

Mvh,
Lady_S

Jag gillar goodiebag. När jag fått det har det oftast varit lite godis till både mig och hästen, några lappar med rabatter på sponsrande butiker eller liknande. Det har varit ganska små tävlingar utan jättemånga sponserer.

På RM/SM i WE fick alla placerade välja ett gäng bilder från fotografen som var på plats som hederspris! Väldigt uppskattat ☺️
Det tycker jag är ett toppenpris.

Jag och Alex vann foder förra gången. Det var jättebra för honom, för det var samma sätt som han äter. Hade det varit Mirre hade det varit trist, för han är allergisk mot mkt foder. Jag vann också en keps, det är inte min favorit. Reklamkepsar är inget jag använder.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar