Bukefalos 28 år!

Sv: hej!

Jaha, okej. Men gödslen från grisarna gödslar min mor sina häckar med. :D Så någon gödselstack har vi inte. :)
 
Sv: hej!

Minigrisar räknas som lantbruksdjur och måste förlja de regler som finns.
Det första du måste göra är att skaffa dig ett sk. SE-nummer (produktionsplatsmummer) från jordbruksverket.
Adressen där grisarna finns registreras hos SJV. Det är för att man ska kunna spåra eventuella smittor.
Alla som äger ett klövbärande djur måste ha det. Det gäller även för minigrisar.
Det är gratis. :laugh:

Om man bor i ett detajlplanerat område behöver man även tillstånd från kommunen där man bor.
Det kan kosta en slant beroende på var man bor.

Mer information om vad lagen säger kan du läsa på:
Svenska Minigris Sällskapet www.smgs.se
Jordbruksverket www.sjv.se
Ms Piggy's Pet Pigs (min sida) www.minigrisar.se

Har du bara alla tillstånd så kan din granne inte säga så mycket. ;)

Ps.
TV3:s Grannfejden kommer att ta upp ett sånt exempel med "grannar & minigris" när det börjar i April.
I det programmet medverkar även jag & Poppis som "griskonsulter". :D
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 311
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
773
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
295
Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 413
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp