Bukefalos 28 år!

Helgtråden

Hej svejs!

Helgplaner? Ptja, jag ska till hästen imorgon, i övrigt ska jag plugga och förhoppningsvis få lite gjort här hemma. Typ rensa bland mina jackor och skor vore något, om jag kommer mig för det :p Har insett att jag har ungefär tusen skor men jag gillar nästan inga av dem. Typiskt jättetöntigt i-landsproblem.
 
Har ni några roliga helg planer då? :bump:

Ja för tusan! Idag har jag iofs bara varit i stallet samt jobbat så det var ju inget särskilt. Men imorgon! Då ska anstalten som jag jobbar på fira 100-årsjubileum med en fest. Det ska bli så roligt! Extra kul att se sina kollegor i vanliga kläder och inte bara i den vanliga uniformen :D

Dessutom så ska jag imorgon rida ut tillsammans med en kompis och på söndag hämta hem dottern :)
 
Idag har jag varit på Gekås i Ullared och köpt massa fint till huset jag flyttar in i om 1 och 1/2 månad :love: Sambon är på konferensresa i Sthlm hela helgen så jag får klara mig själv några dagar nu :p Imorgon ska jag hem till mamma på släktkalas för hon har fyllt 55 år. Ser dock inte alls fram emot det för hon och jag har en väldigt komplicerad relation.... Aja, blir kul att träffa kusinerna och kusinbarnen iaf!
 
Jag ska nog försöka åka en sväng till stallet. Annars måste jag sitta vid datorn o traggla teori hela helgen . min sambo ska hämta hem tio nybakta kanelbullar från ett konditori i stan. Ibland gillar jag att han extra jobbar son fotograf höhö :D
 
Åh just ja, kanelbullens dag idag, va? Får nog nöja mig med en kaka ändå, blir goda bakverk imorgon istället. :d Imorgon blir det till att titta på en massa hästbebisar, då vi har föl- och unghästbedömning här på gården, så den här dagen går väl åt till att få i ordning det sista inför det och sen blir det 30-årsfest ikväll.

Men jag är SÅ glad över att vara klar med i princip allt administrativt arbete inför det här nu, trodde nästan aldrig jag skulle bli det så mycket som det har varit. Knappt hunnit/orkat rida pga det ju... Men nu så, ska jag igång ordentligt igen, och alla hästarna gick asbra senast jag red dem! :D
 
Vi har lämnat iväg våran 3 åring så nu är bara tanterna hemma o de kräver inte lika mycket :p Skönt som tusan är de. Jag rider inte längre så mkt så känner ingen press o de är också skönt. Förr var de minst 6 dagar i veckan. Haha ja en kanelbulle eller två slank ner idag men de säger jag inte högt iför som jag normalt inte äter sånt :o
 
Haha här är vi ute i god tid, bokat hotell i Göteborg nästa sommar iaf att de visar sig att Springsteen kommer till Ullevi i juli. Mohaha just nu lutar de åt att de är hans som bokat :laugh:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 389
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Malin_L
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 054
Hästvård Pga av mitt snurr har jag nu lagt hästarnas träckprov på posten men inser nu att det är fredag!!! En hel helg innan det åker vidare till...
Svar
5
· Visningar
350
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp