Helinakordering

Sv: Helinakordering

Det kan bero på mycket. Resor, flytt studier på annat håll mm. Det finns dom som har sina avels ston helinackorderade och bara hälsar på en gång i mån typ.

*Svarar alla*

Jag har hästar på helinakordring och det ni nämner ovan ingår förståss. Hästägarna kommer mellan en gång i veckan till en gång i månaden.

Jag har en billig hyra och tänkte helt enkelt inte på det extrajobb som tillkommer med sårvård och medicinering när jag satte priset. Min "vinst" är rätt så liten eller rättare sagt nästan obefintlig och att åka 6 mil tur och retur för att hämta medicin äter nästan upp den...

Jag passar hovslagare och vetrinärer själv utan hjälp från de andra.

Vad är en rimlig timlön att räkna på? Milersättning som vanligt eller? Ta betalt för tempning per gång eller per sjukdomsperiod?

Detta är inte konvalecenter!
Jag tycker du ska ta 200 kr/tim + milersättning när du hämtar medicin. Behöver du hjälpa till med sårvård o medicinering så räkna ut faktisk extra tid o debitera per timma. 200 kr/ timme- moms och - sociala avgifter blir 80 kr/tim till dig ,mindre än så ska väl ingen vuxen människa behöva arbeta för?

Har fullskötsel till min gubbe. Betalar 2000 kr i mån.
Ingår: mockning 7 dagar/veckan. Halm så mkt man behöver. Hö eller hösilage så mkt man behöver. Havre
3 fodringar per dag, in och utsläpp. Täckesbyten. Sommarbete
Får köpa eget kraftfoder, passa hovis och vet själv.

visitering skulel jag aldrig göra speciellt mer änatt se så hästen inte är skadad. ställa mej o göra en visitering. näh fy fanken. något ska dom väl göra själva?

jag skulle aldrig vilja att någon annan mockade heller. herregud det tar 10 min! sen så vill jag gärna veta hur hästens träck ser ut, om den vandrat runt, osvosv.

om man har dne helinackorderad med visitering o täckesbyte behöve rman ju itne ens åka till stallet?!?!?!?!?!?!

visitering skulel jag aldrig göra speciellt mer änatt se så hästen inte är skadad. ställa mej o göra en visitering. näh fy fanken. något ska dom väl göra själva?

Det är väl i princip samma sak?
Det tar inte lång tid att göra en grundlig visitation, känna igenom rygg, länd, kors och ben går på max fem minuter.
Verkligen max!

jag skulle aldrig vilja att någon annan mockade heller. herregud det tar 10 min! sen så vill jag gärna veta hur hästens träck ser ut, om den vandrat runt, osvosv.

om man har dne helinackorderad med visitering o täckesbyte behöve rman ju itne ens åka till stallet?!?!?!?!?!?!

Jo, om du arbetar väldigt mycket så kanske du vill ägna den tid du har dagligen för hästen till att rida ordentligt.

Vad gäller träckens konsistens och om hästen tex boxvandrar så är jag övertygad om att de flesta stallägare är tillräckligt kunniga för att kunna se om något är fel.

Dessutom kan du ju mycket väl mocka en andra gång när du kommer på tex kvällen vilket ju är en stor fördel för hästen.

Vad gäller visitering kan jag hålla med om att det bör man kanske göra själv.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Bullen22
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag... 2
Svar
23
· Visningar
3 426
Senast: kattan1974
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 066
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka