Help! Nätverksplats..

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 922
E

Egonson

Jag har precis tagit över en hemsida som ska uppdateras genom att ftp-sidan ligger under Mina nätverksplatser på datorn.

Det är en sida som byter Webmaster ibland så den ska vara lätt att bara ta över.

Just nu ligger alla filer huller om buller på ftp-platsen, och jag skulle vilja ha dem i olika mappar, t.ex "Bilder" där alla bilder finns osv..

Hur gör jag det? Jag uppdaterar sidorna i Frontpage.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Help! Nätverksplats..

Nu är det länge sen jag jobbat i frontpage

Hur mycket kunskap har du?

Problemet som blir att om du flyttar bilderna till en "image"mapp är att länkningen blir fel.
I dreamweaver går det att till så att man gör en mapp i fönstret där man arbetar (där du ser "filelist") drar bilden dit & då frågar programmet om man vill "update all inkluded files" & man svara ja, då fixar DW om alla länkar.
Sitta manuellt & fixa alla länkar tar tid.....
Sen måste du ju "köra över" allt till den serverplats där allt ligger

Har tyvärr inte FP på datorn så jag kan inte testa för att guida dig, kanske nån annan använder sig av FP & kan komma med bättre svar

Sv: Help! Nätverksplats..

Inte jättemkt kunskap tyvärr, men har lätt att lära och är intresserad.

Jo jag kan tänka mig att länkningen blir fel, det är där mina tankar tar emot lite också :p
Jag provade ändra om direkt på FTP-platsen men fick flytta tillbaka alla filer, då det såklart blev totalfel med alla bilder så jag måste prova ett annat sätt, där allt flyttas.

Jag har aldrig arbetet i Dreamweaver, men har hört talas om det. Går inte det att ladda ner gratis eller har jag drömt?
Kanske skulle prova det, FP är faktiskt mysko ibland. Har hittils fått ändra en massa manuellt = trååkigt och mycket tidsödande.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där... 49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
29 629
Senast: Niyama
·
IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 374
Senast: meodeo
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: FannyN
·
E
IT & mobiler Om jag gör en hemsida i Front Page, och vill lägga upp den på ett .se domän (sådant som kostar pengar, ja ni vet.. :o ), måste jag ha...
Svar
10
· Visningar
1 442
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S