Bukefalos 28 år!

Helt kört att hitta föraren?

GotAsecret

Trådstartare
I måndags blev jag påkörd av en bil, blev en slitning då föraren avvek från platsen, varken jag eller vittnen hann se reg. nr.
Vi söker vittnen/information via fb (polisen är naturligtvis inkopplade).
En bussförare som kom körande i motsatt riktning plus föraren till bakomliggande bil och någon som sett att det hänt något och kom till undsättning, underbara människor! :love:
Men frågan är då om det kan bli någon utredning o.s.v om man inte hittar föraren??
Jag vill ju att den ska stå till svars för vad den ställt till med, är det att hoppas på för mycket? :(
 
Med så mycket folk som ändå var i rörelse måste ju nån sett nåt.
Hoppas verkligen att nån har information om detta
 
Kan inte nån tidning, typ unt, göra en större notis om detta? Nån borde ju hunnit se regnr.

Krya på dig!!
 
Smitning är det ju helt klart när man avviker från platsen av en olycka man varit delaktig i så jag hoppas verkligen att polisen får tag på jäkelskapet som gjorde det här mot dig...:mad:
 
En kan ju konstatera att förarjäveln förstört mitt liv.
Bara knät är så trasigt att det kommer dröja fyra månader innan jag kan ta vanliga promenader igen.
Dans, och alla de andra passen kommer jag aldrig tillbaka till.
Och detta bara efter knät. Axeln har inte fått sin slutgiltiga dom och vänster höft/lår/ljumske måste de ta och undersöka nu för nu är den bannemig värst av allt :(

Skrutt! :cry:
 
En kan ju konstatera att förarjäveln förstört mitt liv.
Bara knät är så trasigt att det kommer dröja fyra månader innan jag kan ta vanliga promenader igen.
Dans, och alla de andra passen kommer jag aldrig tillbaka till.
Och detta bara efter knät. Axeln har inte fått sin slutgiltiga dom och vänster höft/lår/ljumske måste de ta och undersöka nu för nu är den bannemig värst av allt :(

Skrutt! :cry:

Amen fyfan vilket jävla skit!
Du som varit så glad för dina pass.
 
Snälla - ge inte upp! Även om det tar tid så kan du bli bra, mycket mycket BÄTTRE i alla fall. Du är ju envis som sjutton och kan träna upp hela paketet runt knät så du får ny stabilitet och styrka. DU SKA DANSA IGEN!!!

Läkare kan (förlåt mig...) vara himla negativa. Jag har själv (efter en krossad ryggkota och 2 månader på sjukhus) fått så många negativa uttalanden om min framtid att jag aldrig rest mig ur sängen om jag lyssnat. Ett knappt år senare hoppade jag igen (skydiving). Du ska bli bra!!! Och VAD du ska dansa!!! Håll ut!
 
En kan ju konstatera att förarjäveln förstört mitt liv.
Bara knät är så trasigt att det kommer dröja fyra månader innan jag kan ta vanliga promenader igen.
Dans, och alla de andra passen kommer jag aldrig tillbaka till.
Och detta bara efter knät. Axeln har inte fått sin slutgiltiga dom och vänster höft/lår/ljumske måste de ta och undersöka nu för nu är den bannemig värst av allt :(

Skrutt! :cry:

Jag förstår att det suger och jag hade också varit helt förtvivlad i din situation. Men ge inte upp dansen och träningen! Det finns möjligheter om man rehabtränar utav bara attan. Jag kan höra med bekanta vad det finns för bra sjukgymnaster som har kompetens i idrottsmedicin där du bor. Kunde Daniel Richardsson ta en bronsmedalj i OS med trasigt korsband sju månader efter sin olycka så kommer du att kunna dansa igen!
 
Ja, klart att du ska tillbaka till dina pass!
Jag vet att det kan kännas omöjligt eller åtminstone väldigt avlägset. Men sjukgymnastik gör underverk, och rätt inställning gör ännu större underverk!
Jag vet att du är stark (det vet du också), och det faktum att du var i god form när den här skiten hände ger dig än bättre förutsättningar.
Ge inte upp! Kämpa, och vet att det finns fina människor här som vill ställa upp och stötta, inte bara nedlåtande idioter som inte vet när de ska lämna tangentbordet orört.
Jag tror på dig :)
 
@GotAsecret Har jag kommit såhär långt, jag som enligt läkaren bara skulle bli sämre och sämre tills jag blev helt sängbunden totalt neddrogad så kan du. Ta upp fighten! Det är klart att det går även om vägen kan vara lång, krokig och jäkligt jobbig. Det är okej att bryta ihop men lyssna inte så mycket på läkarna. De är inga spåmänniskor som kan se in i framtiden.
 
En kan ju konstatera att förarjäveln förstört mitt liv.
Bara knät är så trasigt att det kommer dröja fyra månader innan jag kan ta vanliga promenader igen.
Dans, och alla de andra passen kommer jag aldrig tillbaka till.
Och detta bara efter knät. Axeln har inte fått sin slutgiltiga dom och vänster höft/lår/ljumske måste de ta och undersöka nu för nu är den bannemig värst av allt :(

Skrutt! :cry:
Jag tror du har en stor fördel i läkeprocessen att du är så vältränad du är.
Ge inte upp än älskade vännen!!!!
 
En kan ju konstatera att förarjäveln förstört mitt liv.
Bara knät är så trasigt att det kommer dröja fyra månader innan jag kan ta vanliga promenader igen.
Dans, och alla de andra passen kommer jag aldrig tillbaka till.
Och detta bara efter knät. Axeln har inte fått sin slutgiltiga dom och vänster höft/lår/ljumske måste de ta och undersöka nu för nu är den bannemig värst av allt :(

Skrutt! :cry:
Bryt ihop och kom igen! Det blir sjukgymnastik och rehabträning i stället för pass en tid framöver. Satsar du lika mycket på rehab som du gjorde på passen, kommer det att ordna sig, jag lovar!
 
Jag orkar inte, jag orkar fanimej bara inte! Trodde mer om buke än så... Jag trodde visst fel.
Nej du trodde inte fel, tyvärr slinker en o annan empatibefriad skribent genom maskorna då o då. Det finns en försäkring som är obligatorisk enligt lag o det är Trafikförsäkringen, vi bilägare betalar solidariskt in premier till denna försäkring. Försäkringen är till för att kompensera människor som skadas i trafiken av idioter o smitare o annat patrask! Kontakta dem samt även försäkringsbolagen där du har din hemförsäkring, ev olycksfallsförsäkring, kolla även försäkringar som du kan ha via arbetsgivaren och facket.

Du skall hållas skadeslös, dvs få samma summa pengar att leva för som om du kunnat fortsätta att försörja dig som du gjorde innan olyckan. Sen finns det det där med sveda o värk. Förlust av funktion i olika kroppsdelar ersätts med schablonbelopp, typ 5% av livbeloppet för förlorad funktion i ett finger (fritt ur minnet).
Har man specialintressen som man inte längre kan ägna sig åt kan ersättningen bli väldigt generös. En ung man vars största passion var fågelskådning fick väldigt hög ersättning när han blev blind till följd av en olycka.

Inga pengar i världen kan ersätta det man förlorat vad gäller fysiska o psykiska funktionsskador, vill bara ge dig info om vad du kan ha rätt till. :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
28 212
Senast: GotAsecret
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 084
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp