Bukefalos 28 år!

Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Sidekick

Trådstartare
..Ett brev från AQHA som berättade att min häst var kvalificerad till World Show, usa, i år.
:confused: såg jag ut och undrade hur i hela fridens namn har det gått till?

Vet någon av er? :confused:
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Vad konstigt! Men roligt om det verkligen är så! :)
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Kanske är det så att SQHA rapporterar dina poäng eller nåt, till AQHA? Verkar ju troligt;). Hur som helst är det jättekul!!!
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

För att bli kvalificerad till world Show krävs att hästen har fått ihop ett antal poäng. Men i sverige har ingen nått upp till de poängen (de kanske du har gjort med din häst?) och din häst är den som har fått högst i den klassen, så har du blitt inbjuden. Detta är troligtvis för att få in hästar från andra länder till world show. Detta kan ju annars bli rätt svårt i vissa klasser att komma upp i den summa poäng som krävs, då de är både få tävlingar och få tävlande i sverige.

Men detta är bara vad jag hört...
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Såg du bältes bucklan man kunnde köpa? Rätt dyr men kan nog va rätt kul att ha...:)
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Detta hände mig oxå! Blev helt paff, men naturligtvis glad :banana:. Om du tittar på SQHAs hemsida så finns det en lista på alla hästar som har antingen kvalificerat sig eller blivit inbjudna av AQHA av den anledningen som kickis skrev om, alltså att din häst har tjänat ihop mest poäng i sverige under året i en viss gren.
Grattis så mycket till inbjudan! Och njut av det vetja, det är inte så lätt att kvalificera sig eller bli inbjuden till world showen!
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Jättekul....ett stort GRATTIS:bump::bump:

Vad är det för gren? Pleasure? HUS?
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Haha va roligt!:bump:
Det måste vara halter, eftersom vi inte har vart med i andra grenar lika mycket som den och att han har stått kanonbra. Men jag vet inte:bump:
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

På lappen "entry form" står det vilken klass ni kvalat i. Grattis!
På SQHA´s hemsida kan man läsa vilka svenska ekipage som blivit inbjudna. :D
 
Sv: Helt oväntat damp det ner i brevlådan..

Ska du vara med, alltså åka dit och tävla, eller är det valfritt?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: MissFideli
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 810
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp