Hemgångskontroll

Sv: Hemgångskontroll

Har ni det på jobbet?
Jag är nyfiken på om det är andra än butiker som har det.

Hemgångskontroller finns inom de flesta branscher och företag där man har ett samarbete med vaktbolag.
Även kameraövervakning börjar bli mer regel än undantag, även om det officiellt inte används för att övervaka personal.
 
Sv: Hemgångskontroll

Jag har jobbat i lite olika butiker och i samtliga har det varit sagt att det kan förekomma. Jag har dock bara varit med om det någon enstaka gång.
 
Sv: Hemgångskontroll

Hemgångskontroller finns inom de flesta branscher och företag där man har ett samarbete med vaktbolag.
Även kameraövervakning börjar bli mer regel än undantag, även om det officiellt inte används för att övervaka personal.

Även vi väktare har slumpvalda kontroller på oss själva.
Såklart... För även i vår bransch finns tyvärr "fel" människor som utnyttjar att vi vet så mycket.
 
Sv: Hemgångskontroll

OT, men var med om en ganska "kul" grej ( ajabaja att slarva så!) för bara några månader sedan om just detta. " Vi" är väl ibland lite lata på jobbet och en del kanske inte alltid räknar tabletterna utan bara skriver i signerlistan att 1 tablett har getts, och så räknas det ner från totalsumman som föregående skrivit ( att det kanske finns 10 tabletter kvar, och nu skriver man alltså 9 när man gett en).

En hel månads signering hade gått, när en personal upptäckte att alla som gett denna tablett hade räknat uppåt istället. Om vårdtagaren hade 10 tabletter i sitt skåp i början av månaden så hade den det dubbla när vi gett våra enligt listan. Det visar på SLARV, men att alla hade gjort samma misstag var lite kul. Snacka om att det fattades tabletter hos denne person, men det kunde förstås lätt avhjälpas med lite räkning:D:p

Kul och kul, vår MAS skulle fått hicka och det skulle gjorts en g r u n d l i g utredning och allvarliga samtal av sån 'incident'. Slarv kan jag inte hålla med om att det är eftersom det handlar om narkotikasklassade läkemedel antar jag eftersom det är avräknings-signering. Fattas det såna karduller i räkenskapen är det polisanmälan som gäller.

Ang hemgångskontroll - inga konstigheter alls tycker jag. Ganska så självklart kan jag tycka.
 

Liknande trådar

Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
535
Senast: starcraft
·
Tjatter Jag vill köpa en vara från Hööks, men den finns bara i Skellefteå och Hööks vill inte skicka från butik. Är det någon här på Buke som...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Houdinie
·
Juridik & Ekonomi Jag har köpt anammas färs igen som jag brukar men nu har de ändrat receptet och färsen är oätlig. Kan jag be att få pengarna tillbaka...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: sweep
·
Kläder & Bli fin Ser att det finns folk som kan klippa sitt hår själva? Hur lyckas man klippa i nacken? Luggen går ju, men resten? Uppriktigt nyfiken.
2
Svar
25
· Visningar
1 246
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp