Hemlös, pank, uppgiven - hur klarar man det?

Tokyo

Trådstartare
Förlåt för långt/rörigt inlägg!
Jag är, som jag kanske skrivit någonstans, 18 år och jobbar som barnflicka hos en familj i Stockholm. (Känner familjen lite sedan innan) Planen var att jag skulle bo här fram till nyår (flyttade hit i augusti) och sedan flytta ut, men riktigt så har det inte blivit. För ett par dagar sedan sa de till mig att jag under höstlovet borde fundera på vad jag ska göra härnäst och att jag måste flytta ut inom en månad. (En släkting till dem från utlandet ska komma och bo här och jag får då inte längre plats) Okej, tänkte jag, fair enough! Men nu kom de igår och sa att det har blivit "lite ändring i planerna" och att jag måste vara ute ur lägenheten redan nu på fredag?? Jag får panik!!!

Jag och en vän som också är på väg att bli utslängd har ändå pratat om att söka lägenhet tillsammans ett tag, så nu får vi ju tillfälle att göra det... Vi ska se på lägenheter på lördag, men får vi ingen av dem så har jag inget hem att komma hem till efter nästa vecka? Jag kan förstås fortsätta söka rum/lägenhet från Norrland, men man måste väl i regel finnas på plats innan flytt för att skriva kontrakt och sådant? Jag är lite mer clueless än vanligt just nu... aaahhh!!!

Att stanna i Norrland är väl förstås ett alternativ, men det vill jag verkligen inte. Jag flyttade därifrån av en anledning och jag har ju precis börjat bygga ett liv här i Stockholm med nya vänner och, ja, ett nytt liv! Eftersom att jag nu inte längre är barnflicka så har jag förstås inget jobb heller, men jag har tur! Jag har blivit erbjuden ett jobb på en förskola här och vi väntar bara på mitt utdrag ur belastningsregistret. Om de inte, av någon anledning, ändrat sig så bör jag få börja jobba ganska direkt efter att jag kommer hem från Norrland, så det hoppas jag verkligen på!