Hemlös, pank, uppgiven - hur klarar man det?

Men jobb har hon ju!
Hon behöver ett boende
Det är ett sätt att fixa just boende.
Man kan komma över en tjänstebostad på det viset.
Och så vill de ha litet motprestation.
Under en tid kan man utan vidare jobba på dagis på dagarna och t.ex. kvällsfodra i ett stall.
 
Det är ett sätt att fixa just boende.
Man kan komma över en tjänstebostad på det viset.
Och så vill de ha litet motprestation.
Under en tid kan man utan vidare jobba på dagis på dagarna och t.ex. kvällsfodra i ett stall.
Fast stalljobb med boende och fickpeng Är ju slavarbete för de ung tjejerna, de jobbar ju minst sex dagar i veckan från morgon till kväll, när ska hon hinna jobba på dagis ?
 
Kanske din mamma/familj kan låna dig lite pengar så du kan bo på hostel tills ni hittar en lägenhet?

+ alla andra

Min mamma lånade mig lite pengar så att jag kunde boka sängplats på ett vandrarhem i helgen, så nu är åtminstone det löst! På söndag när jag åker hem till Norrland så vet jag om vi fått lägenheten eller inte. Har vi fått den så har jag ett hem och har inte överdrivet mycket att grina över längre, får vi den inte så får jag helt enkelt försöka hitta ett rum som inneboende eller dyl. under tiden jag är i Norrland så att jag har något att komma tillbaka till nästa vecka.

Angående pengarna från värdfamiljen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska göra... Just nu känner jag verkligen att jag inte orkar göra något åt skiten. Inte minst för att min värdfamilj är rätt goda vänner till min egen familj så jag vill inte riva upp något som bara blir infekterat. Vi hade aldrig något skriftligt kontrakt, allt var bara muntliga överenskommelser och de är väl lika pank nu som de var då antar jag. Jag vill helst bara få lämna dessa konstiga människor bakom mig on good terms liksom. Har lärt mig att alla kontakter är bra kontakter i den här stan och jag vill inte bränna broar i onödan.
 
och det skulle göra mig gott att få överhuvudtaget se hästar igen
Du ser!
Ring runt till de olika stallen och fråga.
Någon av inackorderingarna kanske har ett stort hus med ett rum över som de kan avvara till någon som tar litet stallpass.
Det finns en massa annonser på nätet.
 
+ alla andra

Min mamma lånade mig lite pengar så att jag kunde boka sängplats på ett vandrarhem i helgen, så nu är åtminstone det löst! På söndag när jag åker hem till Norrland så vet jag om vi fått lägenheten eller inte. Har vi fått den så har jag ett hem och har inte överdrivet mycket att grina över längre, får vi den inte så får jag helt enkelt försöka hitta ett rum som inneboende eller dyl. under tiden jag är i Norrland så att jag har något att komma tillbaka till nästa vecka.

Angående pengarna från värdfamiljen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska göra... Just nu känner jag verkligen att jag inte orkar göra något åt skiten. Inte minst för att min värdfamilj är rätt goda vänner till min egen familj så jag vill inte riva upp något som bara blir infekterat. Vi hade aldrig något skriftligt kontrakt, allt var bara muntliga överenskommelser och de är väl lika pank nu som de var då antar jag. Jag vill helst bara få lämna dessa konstiga människor bakom mig on good terms liksom. Har lärt mig att alla kontakter är bra kontakter i den här stan och jag vill inte bränna broar i onödan.
I vilka områden skulle boende vara intressant? Bukefalos kanske kan hjälpa till att dra i trådar om du inte hittar något.
 
Hur har det gått? :) @Tokyo

Jag är tillbaka i Stockholm igen! Bor som inneboende hos en trevlig kvinna på Södermalm, dock går kontraktet ut vid årsskiftet så jag är i full gång med att leta nytt just nu. Vikarierar inom förskola just nu och fr.o.m imorgon har jag nog dubbla vikariat. (Mer chans till jobb + att det vikariatet jag har nu ligger lite väl långt bort) Ska också på intervju för ett helgjobb i en skoaffär här i dagarna så det vore ju toppen om jag fick det också :)

Det rullar väl på rätt hyggligt! Enda kruxet är väl att jag kommer leva rejält knapert fram till jul iom efterskottsbetalning, så... det blir ingen julklappsshoppning här inte :angel::o
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: seahawk
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 931
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 311
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 900
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?
  • Vad gör vi? Del CXCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp