Bukefalos 28 år!

Hemmagjord säkerhetsväst?

Ebbalooba

Trådstartare
Hej!
Nu är jag påväg till stallet för att ta en uteritt med "våra" ridtravare. Problemet är det att jag inte har med mig västen. Och jag vet att man enkelt kan rida ut utan, men min häst är inte en fullt pålitlig häst. Vet någon/ har någon tips om hur man typ kan göra en säkerhetsväst? Exempel av berlindor typ..
Mvh Ebba
 
Hej!
Nu är jag påväg till stallet för att ta en uteritt med "våra" ridtravare. Problemet är det att jag inte har med mig västen. Och jag vet att man enkelt kan rida ut utan, men min häst är inte en fullt pålitlig häst. Vet någon/ har någon tips om hur man typ kan göra en säkerhetsväst? Exempel av berlindor typ..
Mvh Ebba

Det låter som att "vända hem och hämta" är allra enklaste lösningen på ditt problem.
 
Jag tror risken om du försöker dig på att "bygga" en väst är att den inte hjälper dig utan snarare tar bort din smidighet och stjälper dig mer. Jag skulle inte våga mig på det. Rid utan eller inte alls.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 264
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
858
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 692
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp