Bukefalos 28 år!

Henri de Rivel Luetitia och Pessoa??

Jag har en äldre Pessoa (årsmodell 93) till min gammelponny. Har haft den sen ´96 och den är i fint skick. Tyvärr ej omstoppningsbar och jag tycker man får lite stolsits i den. :angel:
 
Vi har också en pessoa till en ponny, det är en nyare hopp(?)modell och jag tycker man ramlar framåt i den. Sen kan det också bero på att hästen är för liten för mig :angel:.
 
Jag har haft en HdR Lutetia, en underbar sadel som tyvärr inte passade hästen bra,den kändes stum från början men blev skönare redan efter några gånger.En bra sadel till det priset
 
Har en HdR Exclusive, köpte den ny för inte så länge sedan, så jag har inte hunnit "rida in" den ordentligt än, men jag tycker att den bara blir bättre och bättre. Har suttit i en "inriden" sådan och den var superskön, det var därför jag köpte en själv!
 
Har en HDR, vet dock ej vilken sort, men det är en allroundsadel tror jag och den är jätteskön! Passar också på lite olika hästar som jag har provat den på.
 
Har haft en HdR Hopp Exklusiv under ca 4år och letar nu "desperat" efter en ny eftersom min häst växt ur den jag haft.
Den är i alla fall utan tvekan den skönaste hoppsadel jag suttit i! Därför letar jag endast efter en sådan och hittar jag ingen så får jag köpa en ny så småningom när pengarna räcker till det.
 
Frågade i affären i dag, klämde på en HdR Palio. guuud va skön och mjuk.... Men dom sa att den nog inte passar min pålle....
Så jag ska prova en Windsor flat och en Pessoa Legacy istället...
 

Liknande trådar

Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Sorgsen
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 459
Senast: Lea88
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: Thera
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp