Herrkläder för långa och smala

TygerTyger

Trådstartare
Någon som har tips? Min sambo är 1,90 och tillräckligt bredaxlad för att behöva L i tröjor men i övrigt smal. Just tröjor och jeans har han lyckats hitta ändå men nu har han t ex letat efter ytterplagg som går att ha till kostym och hittills har han hittat
  • Trenchcoats där skärpet hamnar i midjehöjd istället för vid höften
  • Rockar som är så vida nedtill att hans siluett påminner Svampbob
    Spongebob-squarepants.jpg
Det är klart att man kan köpa något som passar i axlarna och ärmarna och låta sy in det men någonstans borde det väl ändå finnas plagg som passar på en gång? Ni som känner (eller är) långsmala män, vad har de på sig?
 
För att starta tipsningen lite: Brothers har börjat få ganska många skjortor i "super slim fit"-kategorin.
 
För att starta tipsningen lite: Brothers har börjat få ganska många skjortor i "super slim fit"-kategorin.
Min kompis är extremt lång, en bit över 2 m, och han säger att Armanis jeans är det som funkar för honom... Mammas ex var också närmare två m men och han hade gärna golfkläder, de verkade finnas i slim fit även för långa personer. Har för mig att han nämnt boomerang också, men det kan ha varit när vi pratade om tröjor med långa ärmar...
 
Tiger of Sweden har riktigt bra längd på jeans/byxor för både killar och tjejer :up: eller var det bara kappor han är ute efter?
 
Min smala kostymsnubbe på 188 köper nästan alla sina kontorskläder från Suitsupply. Där finns modellerna att specifikt beställa i long. Kläderna är inte halvgratis, men ligger väldigt bra i pris för kvaliteten på materialet och skrädderiet. De har gratis frakt och retur, så innan han visste vilken storlek han skulle ha så beställde han några olika storlekar och returnerade. Länk till deras kostymrockar: http://eu.suitsupply.com/en/coats
 
Någon som har tips? Min sambo är 1,90 och tillräckligt bredaxlad för att behöva L i tröjor men i övrigt smal. Just tröjor och jeans har han lyckats hitta ändå men nu har han t ex letat efter ytterplagg som går att ha till kostym och hittills har han hittat
  • Trenchcoats där skärpet hamnar i midjehöjd istället för vid höften
  • Rockar som är så vida nedtill att hans siluett påminner Svampbob
    Spongebob-squarepants.jpg
Det är klart att man kan köpa något som passar i axlarna och ärmarna och låta sy in det men någonstans borde det väl ändå finnas plagg som passar på en gång? Ni som känner (eller är) långsmala män, vad har de på sig?
Filippa K, Tiger?
 
Min sambo är lika lång, visserligen inte pinnsmal, men många kläder blir för korta i ärmarna och för stora i kroppen.
Det som oftast fungerar är butiker och märken som riktar sig till ungdomar/unga vuxna. Ett märke som brukar vara rätt så prisvärt och som alltid fungerar är Selected.
Sist han letade jacka hittade han en på Zara.
 
Någon som har tips? Min sambo är 1,90 och tillräckligt bredaxlad för att behöva L i tröjor men i övrigt smal. Just tröjor och jeans har han lyckats hitta ändå men nu har han t ex letat efter ytterplagg som går att ha till kostym och hittills har han hittat
  • Trenchcoats där skärpet hamnar i midjehöjd istället för vid höften
  • Rockar som är så vida nedtill att hans siluett påminner Svampbob
    Spongebob-squarepants.jpg
Det är klart att man kan köpa något som passar i axlarna och ärmarna och låta sy in det men någonstans borde det väl ändå finnas plagg som passar på en gång? Ni som känner (eller är) långsmala män, vad har de på sig?
Trenchcoats brukar ha skärpet i midjan, vid höften skulle konstigt ut. Herrrockar finns i många olika vidder och längder, det borde inte vara något problem tycker jag att hitta något som passar i en mera välsorterad herrklädesaffär.
 
Min smala kostymsnubbe på 188 köper nästan alla sina kontorskläder från Suitsupply. Där finns modellerna att specifikt beställa i long. Kläderna är inte halvgratis, men ligger väldigt bra i pris för kvaliteten på materialet och skrädderiet. De har gratis frakt och retur, så innan han visste vilken storlek han skulle ha så beställde han några olika storlekar och returnerade. Länk till deras kostymrockar: http://eu.suitsupply.com/en/coats

Låter ju riktigt bra dels med långa modeller och dels gratis frakt. Tack! (Sen tycker jag tyvärr att deras reklamer har känts otroligt mossiga iaf tidigare, så de får vara på reservlistan så länge.)
 
Min sambo är lika lång, visserligen inte pinnsmal, men många kläder blir för korta i ärmarna och för stora i kroppen.
Det som oftast fungerar är butiker och märken som riktar sig till ungdomar/unga vuxna. Ett märke som brukar vara rätt så prisvärt och som alltid fungerar är Selected.
Sist han letade jacka hittade han en på Zara.

Låter logiskt med ungdomsprofilen - det är väl vanligare bland unga att man är lång och smal. :) Selected och Zara ska kollas upp!
 
Trenchcoats brukar ha skärpet i midjan, vid höften skulle konstigt ut. Herrrockar finns i många olika vidder och längder, det borde inte vara något problem tycker jag att hitta något som passar i en mera välsorterad herrklädesaffär.

Googlade och du har helt rätt. Uppenbarligen noll koll på herrkläder här, så det är ju tur att jag kan få hjälp. :) Jag håller dock fast vid att det hamnade överdrivet långt upp på honom.

"En mera välsorterad herrklädesaffär" är ju ungefär vad jag frågar om, har du lust att tipsa om några? (Vi bor i Stockholm.)
 
"En mera välsorterad herrklädesaffär" är ju ungefär vad jag frågar om, har du lust att tipsa om några? (Vi bor i Stockholm.)
Jag är lika lång men det är så sällan jag köper att jag kanske skulle skrivit att jag tycker det borde finnas. I Stockholm har jag tyvärr ingen koll alls (bor i sydligaste Skåne) :)
 
Men oj, förlåt! Missade helt att det kom in fler svar i den här tråden. Tusen tack för tipsen! Nu finns det en hel del trådar att följa upp. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 274
Senast: Sonea
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 615
Senast: Qelina
·
Äldre Jag känner mig rätt vanskapt då jag provar kläder. Byxbenen är alltid för långa och ärmarna är också för långa. Trots att jag räknas som...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp