Bukefalos 28 år!

Hertigen 505

H

HubbaBubba

Skulle gärna vilja veta lite mer om Hertigen för var man än kollar så brukar det bara stå negativa saker om honom :( Skulle gärna vilja ha kontakt med andra som har Hertigen hästar. Sedan skulle jag även vilja veta lite mer om angloaraben Marabou x. Har problem att hitta information om honom :(
 
Min pålla hade Hertigen i andra led. Hon var jättesnäll, men hade lite för mkt energi som yttrade sig på fel sätt. Men det berodde nog kanske mer på pappa Magini? Träffade pållans mamma och hon var iofs likadan, kunde flyga i luften utan anledning. Hon var oxå snäll att hålla på med.(Nuvarande häst e Chess är snäll och lugn fast har mkt energi när det gäller)
 
Kände en häst efter Hertigen förut och han var som en stor bebis :) Men han var väldigt snäll att pyssla med fast han var rätt trögtänkt ibland. Men han stod på en ridskola och på såna ställen är det ju bara gulligt. Någon meriterad tävlningshäst hade nog inte blivit iaf :banana:
 
Tack för svaret :) ska genast kolla sidan. Tyvärr så verkar det där med temperamentet stämma rätt bra på de Hertigen hästar jag har träffat på :( Fast får man väl snurr på dem så brukar de vara riktigt duktiga :rofl: min första sköthäst var efter Hertigen och tävlades i fälttävlan av Christina Lundin.....fast han har gått ur tiden nu. Men han var en riktig dynamitgubbe när han var i toppkondis :D
 
Känner igen det där, min kan stå still och bara slö och rätt som det är så reser han sig på bakbenen bara för att sedan somna igen :rofl: Han är lite ding men set är det som gör honom så mysig :love: Var din häst tjurig vid pälssättning och fällning? Det är typ enda gången man inte vågar låta andra gå in i boxen eller hagen hos honom :confused: ehh så brukar han valla folk i hagen med så det gäller för de som inte kan handskas med honom att de springer :rofl: han är en :devil:pojke egentligen.
 
:D om min ändå hade varit lite seg i skallen, han har ponnyhyss för sig :rofl: Kan man ta sig ut så varför inte typ. Knutar är till för att knytas upp, kommer man inte loss så rycker man med sig hela väggen och går :) Fast han är snäll att pyssla med förutom när det är dags för pälssättning och fällning. Så biter han mig i baken med när man skruvar i broddar :devil: om han kunde stå lite själv utan att jag agerade fjärdeben så skulle det ju gå snabbare :rofl:
 
Jag hade min gamla häst på ett ställe med uppfödning. De hade Herigen i 1:a resp. 2:a led på sina 3 avelsston. Samtliga ston nedärvde hästar med hjärtan av guld, en del med temperament, men inte på ett negativt sätt. Jag har alltså bara positiva erfarenheter av de 3 stona och deras avkommor.
 
Chess

Du får gårna pm:a mig och berätta lite om din häst e.Chess.
Fick hem en 4-åring i fredags efter honom....
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 371
Senast: Is
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: Angel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 370
Senast: Luff
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp