Hinderbod /skjul

Bukefalos 30 år!

fejko

Trådstartare
Funderar på att bygga en liten bod/skjul så jag kan förvara hindren vid banan. Frågan är vad som blir billigast/enklast, att köpa något halvfabrikat eller att bygga något själv? Har tittat på en del halvfabrikat, men de flesta är för små.

Jag byggde om mitt förra året. Ner med några rejäla stolpar, sen lastpallar på högkant runtom. Sen plåttak över och så väggarna runtom (utanpå pallarna så man slipper se dem) med brädor och läkt.

Det enda jag köpte nytt var läkten, hade oanvänd plåt och brädorna är återanvända. Pallarna gör det stabilt.

Jag byggde om mitt förra året. Ner med några rejäla stolpar, sen lastpallar på högkant runtom. Sen plåttak över och så väggarna runtom (utanpå pallarna så man slipper se dem) med brädor och läkt.

Det enda jag köpte nytt var läkten, hade oanvänd plåt och brädorna är återanvända. Pallarna gör det stabilt.

Hade en enkel men effektiv lösning i gamla stallet.
Kraftiga konsoler att lägga bommarna på och stöden stod bredvid. Höll sig fina under vintern också trots öppna sidor.
Screenshot_20260402_091119_Instagram.webp

Ja väggarna är högre än pallarna det stämmer. Kan de vara 1.80 i bakkant kanske? o sen är öppningen runt 2.20 om jag minns rätt 😄

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka