Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

En som oxå ger lika bra hopphästar som dressyrhästar (multitalang) är Looping. Han ger även bra fälttävlanshästar. Men han är brun med väldigt lite vitt och ger nog inte så mkt vitt tror jag.
 
Sv: Hingst hjälp, ska betäcka för första gången

Mitt ena sto är betäckt med Looping och fick även ett jättefint stoföl efter honom i år.
Mammsen är rent fullblod med lite nerver och lite små stirrig. Lilltjejen är hur cool som helst, rör sig skit bra och är galen, hoppar allt och är hur modig som helst. Riktigt FT-ämne blev det av henne som planerat.

Så vill man ha lite mer strl, bra temprament, förbättra gång och hopp så är han ett bra val. Dessutom har han bra sperma kvalité och är inte så farligt dyr.

Looping har avkommor i samtliga dicipliner, många är på väg uppåt och är riktigt lovande.

Lite OT igen
 

Liknande trådar

Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 671
Senast: Badger
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 680
Senast: Kisseninan
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 241
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp