Hingst och sto tillsammans?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare zazzabella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 393
Z

zazzabella

Nu vet jag inte om denna tråd hamnar på rätt ställe, men men. Jag försöker här iallafall.. :)

Om dom enda hästarna man har är en shettis hingst på 1 meter och ett sto på 1.60 meter. Kan man då låta dom gå tillsammans som sällskap åt varandra eller bör man ha dom skilda åt? Hingsten kan ju inte komma upp på stoet iallafall. :D

Tja du! Jag har hört talas om ston som lagt sig på knä för att den lille hingsten skulle komma upp!!! :eek: Så du bör nog hålla uppsikt på de två!! :D

/Timsetim :)

Vaad!??.. :eek: Finns det verkligen ston som har gjort det?! Det va värst! :rofl: Då vågar man ju verkligen inte ha dom tillsammans! :crazy:
Hur skulle det fölet se ut egentligen, med en liten hingst som pappa och en stort sto som mamma!?? :D

Vad kostar det ungefär att kastrera en liten hingst? :D :D

Mitt vb kostade 2500 hos vet, då sydde de efteråt. Men tar man hem vet så blir halva priset ungefär tror jag.

Jag har ochså hört att stoet lagt sig ned för att få bli betäckt.. :D

hm skulle inte släppa ihop dom om du inte vill ha en shettiskorsning! .. de kommer allt upp om de vill, stona kan vara väldigt angenäma och ställa sig på knä eller dyl. :angel:

kostar väl ca 2-3 000 att kastrera.

Hehe det är nog ingen bra idé om du inte vill ha föl ;)

Jag vet en häst som är korsning shettis/nordsvensk och då var shettisen pappa :D

Hmm.. inte så smart tänkt, hästarna är smartare!

Jag vet om två korsningar shettishingst/ardennersto, en av dessa har jag sett själv :D

Hur såg korsningen ut egentligen? Blev en en ponny eller häst?? Jag är vansinnigt nyfiken på hur det skulle se ut när en shettis korsar sig med ett halvblod/annan stor häst...=)
(ingen som har kort ???)

Ojoj.. Hur såg den ponnyn/hästen ut egentligen? :eek:
Vet du hur den lille shettisen "kom upp" på ardennern? La ardennern sig ner då eller? :D

Hmm, okej. :D

Men hur såg denna korsningen ut då?
La sig nordsvensken ner då eller för att låta den lilla shettisen komma upp? :eek:

Hehe.. Det hade ju sett rätt komiskt ut. :D
Men jag ska nog allt ta och kolla upp vad det kostar att kastrera den lille hingsten här?
För jag tror inte att jag är så sugen på att ha en shettis som betäcker mitt stora sto! Det blir nog inget lyckat föl! :rofl:

Försökte hitta en bild, men det enda jag hittade var en bild på ett föl som var en korsning mellan ett shetlanponnysto och en zebrahingst...

Hehe, okej.
Men hur såg detta föl ut, som var en korsning mellan ett shetlanponnysto och en zebrahingst? Vore kul att se. :D

Den såg ut som en mini-ardenner fast lite smäckrare, tyvärr vet jag inte hur stor (liten) den blev.. troligtvis ponny!?

Inget foto :smirk:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 891
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 042
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 226
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka