Hingst till Alf Palema-sto

De jag träffat på har inte varit några jättar, runt medelstorlek 155-160 kan jag tänka mig.
Rent allmänt sägs det att han ger starka hästar. En jag "känner" startar i stayer-eliten på lördag. :)

/// Ghost
 
vi har betäkt vårt alf palema sto med vår hingst rapido, fick en kanon fin fölunge i sommras... å han finns inte långt ifrån göteborg å dyr e han inte... vet att han kanske inte är en sån populär hingst här men han har väl ändå lämnat ganska bra avkommor? vet inte så mycket det är mamma som håller reda på sånt..
 
Jag gillar egentligen inte att sitta här och marknadsföra min hingst, men lite undantag nu då... :)
Överlag så lämnar har normalstora hästar, de är mycket kloka, som sin far. (Stig H sa visst en gång i en intervju att POE kanske inte var den absolut bästa häst han tränat, men definitivt den klokaste.)
De är starka som tusan, det är inte så ofta man ser Peacarna stanna på upploppet.
Dessutom så verkar det som de ofta är travsäkra i loppen, kanske beroende på temperamentet?
Man ska nog inte räkna med att få en riktig superstjärna om man använder honom till sitt sto, men chansen är mycket god att man får en nyttig starthäst som tjänar upp mot en halv miljon i alla fall.
 
Det är klart att man helst vill ha en superstjärna men hur många får det? Jag skulle vara glad om jag fick en trevlig häst som gjorde sitt och helst försörjde sig :).
Snällt att jag fick lite info av dig :)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 979
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 906
Senast: Freazer
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 209
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp