Hingstar med bra sperma...

Tre tog sig direkt.
Ett med Rubinrot och ett med Akribori (som sägs ha mycket bra dräktighet). Dessa är alltid lätta att få dräktiga.
Det tredje, en 3-åring, med Gigolo. Hon har tidigt på säsongen seminerats två gånger med annan hingst utan att bli dräktig, vilket visade sig bero på att hennes slemhinnor inte var mogna. Efter en dryg månad på bete började vi om med en annan hingst och då fungerade det direkt.

Ett sto tog sig andra gången med Bocelli. Hon kastade i februari och behövde kanske lite mer tid på sig för att bli helt ren. Fast hon har varit lite strulig andra år också och behövt ett par brunster på sig.

Nu ser vi fram mot att förhoppningsvis få 4 föl nästa år! :)
 
Mitt tog sig på tredje men jag är övertygad om att hade seminstationen tagit ett bakterie prov på henne som dom lovad eftersom hon kastade i mars sså hade hon tagit sig på första, om hon nu hade fått behandling då..Tornesch har iallfall haft bra dräktighet.
Förra året tog hon sig på första med Everest som anses ha dålig sperma..
 
Jag skulle jättegärna visa bild på min lilla Bugatti-tjej, men jag har inte tillgång till scanner. :( Och tills jag har skaffat det så har hon hunnit bli stor... typ.
 
Sto 1 med Santa cruz tog sig på första, sto 2 med Rubinrot tog sig på första. sto 3 med Maloubet tog sig på andra.

Mvh Hanna
 
Stallägaren betäckte sitt sto med Rubinrot 3 ggr utan resultat. Han är tydligen mkt populär och de hade fått spä sperman.. Så hon bytte hingst efter tredje gången till Davinci, och stoet(som är fullt frisk) tog sig på första. Blev idag kollad på 30:e dygnet, fortf. dräktig! :)
 
Mitt 15 åriga sto tog sig på första försöket med Cornetto, tog sig även förra året på första försöket med samma hingst.. Han verkar haft bra sperma kvalite.. :idea:
 
Samma sak för mig och mitt sto. Betäckte 3 ggr med Rubinrot-tog sig inte. Bytte hingst (Silvano :love:) och tog sig direkt. Ingen höjdarkvalitet på hans skicksperma i alla fall. (Fick till och med dubbel dos 3:e gången men det hjälpte inte. :crazy:)
 
Har betäckt ett av mina egna ston i år "bara". Tog sid direkt. Hingst: Milagro PL ox.

Betäckningsston, 8 st (7 araber och 1 partbred arab) - alla utom en dräktig och det är ett 3årssto, som bara ville ha ett språng, så det var en chansning. Hon kommer dock om i vår igen. Ett av stona dräktig med tvillingar, aborterades då man inte kunde klämma ett av dem. Hon kommer också igen för ny betäckning tidigt i vår. Alla tog sig annars på första språnget...Ja, förutom ett sto med föl vid sidan, där missade ägaren de två första brunstdagarna, och stoet hade sin ägglossning då....Men sedan tog hon sig...

Jag har läst att hingstar med stora testiklar är mer fertila än andra.... :o och det har min hingst :o :cool: :rofl: :rofl:
Och sedan att han är så go och underbar mot stona :love: :love: :love: gör ju inte saken sämre :banana: :bow: :rofl: :bump:
 
Vad kul!! :)
Jag har sett ett 10 - tal föl e. Cornetto och alla med samma resning och galopp. Jätte fina..
Ska bli skoj att se hur det går för dem här i Örebro..
 
:banana:Jag har betäckt mitt sto E: Eloge- Hertigen med Flyinges Akribori och det blev en fullträff direkt.
Ligger väldigt högt i statestiken så han har god fertilitet.
Lämnar även mycket vackra avkommor med bra huvud.
 
enligt vår seminstion så låg Ákribori väldigt högt i början av säsongen, men kvaliten dalade markant ju länger in på säsongen det gick.
 
Betäckte min förstagångare på 14 år med Saigon. Hon tog sig direkt, och vet´s kommentar var: "Om alla vore som hon vore livet bra mycket enklare för mig". :)

;) Krocket
 
Betäckte mitt 18-åriga sto med Quite Easy och hon tog sig på fösrsta brunsten och första semineringen. Var tur det, för när hon skulle semineras andra gången hade Posten glömt att hämta sperman på Flyinge, så de fick skicka den med flyg. Men när sperman kom fram till stationen hade pållan redan släppt ägget.

Jo, QE är känd för att ha bra sperma-kvalitet, han är väldigt bra på problem-ston.

MVH Tingeling :banana:
 
Mitt sto (15 år, fjärde fölet) betäcktes med Qalle och tog sig direkt! Men det har hon gjort de tidigare gångerna också, trots hingstar med "kännt" dålig sperma.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 878
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Under bruksprovet förra året visade en hingst positivt vid ett dopingprov som togs. Hingstens betäckningslicens drogs direkt in – men nu...
Svar
2
· Visningar
1 336
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp