Hingstar som dött 2022

På söndagsmorgonen avled franske stjärnhingsten Galius (e. Love You) i sin tränares armar efter vad som misstänks vara en förgiftning. Sexåringen blev tvåa i årets Prix d'Amerique och skulle under söndagen påbörja sin resa mot nästa års upplaga i Prix de Bretagne.

original.jpg


Igår avled dessutom amerikanska travavelshingsten Bar Hopping (e. Muscle Hill) hastigt och oväntat på sitt stuteri vid 9 års ålder. I väntan på obduktion är orsaken inte fastställd, då han var pigg och glad in i slutet.
 
På söndagsmorgonen avled franske stjärnhingsten Galius (e. Love You) i sin tränares armar efter vad som misstänks vara en förgiftning. Sexåringen blev tvåa i årets Prix d'Amerique och skulle under söndagen påbörja sin resa mot nästa års upplaga i Prix de Bretagne.

Visa bifogad fil 106093

Igår avled dessutom amerikanska travavelshingsten Bar Hopping (e. Muscle Hill) hastigt och oväntat på sitt stuteri vid 9 års ålder. I väntan på obduktion är orsaken inte fastställd, då han var pigg och glad in i slutet.
Förgiftning av vem? Man blir ju fundersam!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 705
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 473
Senast: Piglet
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 649
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp