Bukefalos 28 år!

Hingstar som ger trevliga avkommor?!

Sv: Hingstar som ger trevliga avkommor?!

Feliciano ger väldigt fina och trevliga avkommor både vad jag hört och vet genom egen erfarenhet. Hade absolut använt honom igen om det inte vore för att han går på fryst.
Nobel ska också ge snälla och lugna avkommor ofta med ett stort plus för galoppen.
Nu är min lilla Cellestial-bebbe under 1 år men Cellestial är också en hingst jag absolut skulle tänka mig att använda igen då han är en komplett hingst och lämnar snälla, lättlärda och bra avkommor med bra rörelse. Detta märker jag absolut på min avkomma samt vad jag har hört.

Dessa 3 hingstar nedärver, vad jag har uppfattat det som, mycket av sig själva, fast givetvis finns det undantag.
 
Sv: Hingstar som ger trevliga avkommor?!

Feliciano ger väldigt fina och trevliga avkommor både vad jag hört och vet genom egen erfarenhet. Hade absolut använt honom igen om det inte vore för att han går på fryst.
Nobel ska också ge snälla och lugna avkommor ofta med ett stort plus för galoppen.
Nu är min lilla Cellestial-bebbe under 1 år men Cellestial är också en hingst jag absolut skulle tänka mig att använda igen då han är en komplett hingst och lämnar snälla, lättlärda och bra avkommor med bra rörelse. Detta märker jag absolut på min avkomma samt vad jag har hört.

Dessa 3 hingstar nedärver, vad jag har uppfattat det som, mycket av sig själva, fast givetvis finns det undantag.

Det negativa med fryst är väl att det är lite svårare att få stona dräktiga va? Jag vågar kanske inte pröva det på mitt sto då detta är hennes första gång och man inte alls vet hur lätt hon tar sej.

Cellestialhingsten hittar jag ingen bild på och jag förstår inte riktigt hur man läser av blup så jag får inte fram så mkt info :o
 
Sv: Hingstar som ger trevliga avkommor?!

Feliciano står på¨direktsemin i Skåne så man kan köra dit sina ston. Ett tips är att gå in på sprangrulla.se och kolla på hingstarna som hade licens förra året och titta o deras språngrulla hur deras dräktighet var.
 
Sv: Hingstar som ger trevliga avkommor?!

Jag vill slå ett slag för hingstar ur R-och F-linjerna om du tänker dressyr. Båda är kända för att ge trevligt temperament, ridbarhet och samarbetsvilja.

Jag har ridit flera R-hästar och har en direkt avkomma till Rubinstein himself, de är väldigt okomplicerade och lätta att ha och göra med, men är fortfarande pigga och framåt. De jag har stöt på VILL hela tiden.

F-hästar ska vara åt samma håll, där har jag mindre egen erfarenhet. Men min 10:a efter Florencio är väldigt okomplicerad och trevlig.
 
Sv: Hingstar som ger trevliga avkommor?!

:)Om du kan tänka dig en skimmelavkomma har du Channon 1082, har en gudomligt snäll och mysig avkomma till honom , vet även några som är lite äldre som har varit helt okomlicerade med inridning osv. I honom har du Donnerhall och Rubinstein blodet
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 525
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Gimlan
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 396
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp