Min hingst går själv av den anledningen att han bestämde sig för att sparka sitt sällskap sedan två tillbaka sönder och samman.
 
.. då skulle en av dom bli *en röd fläck på marken*, så ÄR det!!

Så ÄR det inte för alla. En vän till mig har stuteri i Danmark och ALLA hennes hingstar går tillsammans under hösten och vintern, både godkända och unghingstar i alla åldrar, det blir ca 25-30 varav 18 är godkända avelshingstar.
 
Funderade lite på en sak. Det verkar som att många här har hingstar. Det jag undrar är om de används i avel, och om inte; varför ha kvar dem som hingstar när det helt uppenbart blir problem att hålla dem på ett vettigt sätt? Vore det inte bätttre att kastrera så att de kan få ett bättre liv med hästkompisar, och som ägare att slippa det otroliga ansvar det faktiskt är att ha hingst? Min ettåring är fortfarande hingst och vet inte om det än, tack och lov. Men lite orolig är man att han ska komma lös och ställa till oreda. Hingsthumöret kan ju komma flygande på ingen tid alls. Efter sommaren ryker kulorna, tidigare om han upptäcker dem innan dess....
 
Min ska hingstpremieras nu till våren och blir han inget så ryker "juvelerna" :crazy:...tycker själv inte det finns någon anledning att hålla honom som hingst om han inte blir godkänd..det bli bara taskigt mot honom. :)
 
Det kan jag tänka mig fungerar bättre (om än en massa fajt & småskador) med en sån flock i en jättehage.. HÄFTIGT!

Men att släppa ihop två avelshingstar på stuteriet där de går omkring och *blänger* på varandra i konkurrens om stona.. nääe, bättre att få gå med sto & föl =mer naturligt tycker jag :p!!
 
vår travhingst går med en 26 årig arab som är hans bästa vän plus att han går med sin son på 6mån å fölis mamma.. vår hingst är inte som alla andra hingstar utan är jätte mesig, du behöver inte ens ha ström i tråden.. men det är ju mer ett undantag å ha en sån hingst
 
Ja, det är många som har hingstar men allt för många som blir rädda av att bara höra att man har en hingst. Har en tre-årig (snart 4) hingst som jag inte har någon plan att kastrera. Även om han aldrig kan bli godkänd. Har alltid haft hingstar som jag tävlat och tränat.Gillar hästar som det är lite "klös" i(oftare är hingstar så) och behåller gärna min häst som hingst om han är snäll i hantering. Att hantera honom det gör andra och där är det viktigt att det fungerar, i ridning är det bara jag så där gör det inte någonting om han är tuff. Gjorde tyvärr misstaget att kastrera en lovade hingst bara för att alla tyckte det var "fel" att ha hingst, den hästen blev tyvärr en dönick.
Inom ridvärlden är det ofta fult att säga att man har hingst och många tror att det är ett galet monster som ska kliva ur transporten. Inom travet kasteras hingstar i regel inte om de inte är svårhanterade.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 482
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 493
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp