C
crazy
Sv: Hingsten Sambesi
Shogun står på Öland i Köpingsvik.
Shogun står på Öland i Köpingsvik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan oxå betäcka med Sambesi och få gröna papper. Det går till så att stuteriet tar hit tyska domare som kommer och tittar på hästarna. Det registreras via Tyskland. Om du har gröna papper på ditt sto så är det inga problem. Var hos Deler när ett gäng stoägare o alla deras söta föl träffades för just denna anledning.
Morotsbiten skrev:Nä det togs aldrig.... Men med 95% att hon inte är dräktig så antar ja att hon inte är det!.. Skulle hon va så visar det sig om inte till sommaren..
Jag kommer att hålla henne under uppsikt när det närmar sig fölningen om hon inte har brunstat innan dess!!
Olinda skrev:Ja, den dagen han GÅTT 160 kommer jag nog vara lite avundsjuk (men då ska jag käka upp en hästsko) inte i daglsäget när han har hoppat ett hinder på 60 cm vid 5 år ålder så är jag faktiskt inte det minsta avis.
Mabuse skrev:Business är inte shagyaarab utan angloarab. Vet inte om hans avkommor har visat så mycket än?
Louelle skrev:Men OM nu mot all förmodan och de 95 % ditt sto skulle vara dräktig.. behöver hon då inte extra foder samt vitaminer/mineraler i tillägg till den vanliga foderstaten för odräktiga?
De ston jag har haft dräktiga har alltid givits tillskott och jag anser det vara av yttersta vikt för att få ett friskt och starkt föl samt en inte allt för medtagen fölmamma.
Om nu ditt sto är dräktig, tycker du inte att hon bör få detta?
Är du inte orolig alls?
Att ta ett enkelt blodprov för att få reda på hur det står till med saken borde ju ligga i ditt intresse!!
ainasoja skrev:Jag tycker definivt att hon borde vara intresserad av att ge extra foder till sin häst då den trots allt faktiskt är 24 år gammal och lär behöva all extra näring den kan få.
Aftersom vet varit ute och inte kunde konstatera dräktighet eller ej så borde det givetvis ha tagits ett blodprov!
Görel skrev:Hur långt ifrån dig står Shogun?