Hingsten Sambesi

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 126
  • Visningar Visningar 13 905
Sv: Hingsten Sambesi

Jag har ett jätte trevligt sto på 6 år om är Sambei- Arram. Hon har jätte bra gång och bra rörelser. Tycker att hon är en frisk och sund individ.
Väldigt lugn och självsäker. På morgonen när alla går ut så ligger hon och vilar tills någon säger åt henne att resa sig. Hon brukar också rulla sig när man har ridit klart:rofl:
Hon har dock lite temprament när det gäller ridningen men hon är ändå ett sto så det får man väl ta, men hon är klok och lär sig snabbt om man har henne på sin egen sida. Hon har mycket humor och är väldigt personlig.

Jag har tidigare inte hört talas om Sambesi innan jag köpte Sunny men jag tycker att hon är trevlig så. Det är synd att han inte är godkänd bara, men det har säkert sina skäl så.

Såg Sambesi ganska mycket ute på tävlingar förr i tiden när han reds av en tjej i sthlms området och jag tycker att han gjorde ganska många trevliga rundor upp till 1.40. Visst kan han ha varit i o "klonkat" några ggr men det har säkert dom flesta hingstarna gjort ändå.
Tycker att han fått oförtjänligt taskiga kommentarer om sin hoppning i alla fall.

tjingtjong.

Ska du betäcka Gazella?
Trodde inte du skulle försöka igen efter hon kastade förra året?

Men spännade iaf! Vem du nu väljer!
Är så nyfiken på vad de två betäckta stona i stallet kommer nedkomma med! :) :banana:

jag tror bonnie kan komma få ett rätt fint föl inte hon är ju inte direkt den typiske new foresten och de kan va bra med lite fullblodsinslag för att ädla upp avkomman lite och få troligen en D-ponny som kan bli en bra tävlingsponny till något barn!

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: corzette
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: Murray
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka