Hingstfunderingar 2022

Jättefint temperament! Helt enkelt en fin häst. Jag har filmat lite men kan inte lägga upp här så vill du ha så kan jag skicka på Messenger eller SMS. Skicka PM isåfall.

O ryttaren var snygg också 😂
Gud vad snällt, tack! Jag ska se vad Gränsbo lägger upp, isåfall skickar jag ett PM. Jag är inte så intresserad av gångarterna på den egentligen, jag tänker att med den stammen och det mödernet borde den röra sig tillräckligt bra. 😊
 
Skulle du kunna recensera Rosebank åt mig? Avseende uppförande och exteriör. Vore jättesnällt om du vill då jag saknar möjlighet att åka ner.

Nu var inte jag tillfrågad men Rosebank såg ut att vara en av de absolut coolaste i Herning. Stort lugn på insidan och jag tyckte alla tre gångarterna var bra men inte uppseendeväckande på något vis. Han är typiskt lik de flesta ut den direkta stolinjen, stor, elegant med långa linjer. ☺️
 
Jag har varit på Lövsta på hingstvisning, mycket trevligt och jag är så ledsen att våra ston inte tog sig med Kane.
Jättefina hopphingstar, Karmel och Don Perignon (stavning?) speciellt idag då de var kattlika och såg ut att ha fantastiskt bra temperament.
 
Nu var inte jag tillfrågad men Rosebank såg ut att vara en av de absolut coolaste i Herning. Stort lugn på insidan och jag tyckte alla tre gångarterna var bra men inte uppseendeväckande på något vis. Han är typiskt lik de flesta ut den direkta stolinjen, stor, elegant med långa linjer. ☺️
Gör absolut inget, all input är bra input! Det låter bra utifrån era beskrivningar då stoet är litet, kort och inte så elegant 😅 Passade på att boka med deras rabatt.
 
@Fritidsryttare håller med om att Rosebank verkade vara en cool och ridbar herre. Snygg med trevliga gångarter. Inte lika flashiga som hos andra hingstar från Helgstrand, men inte säkert det är något negativt…

Tyckte galoppen var hans bästa gångart.
 
@Fritidsryttare håller med om att Rosebank verkade vara en cool och ridbar herre. Snygg med trevliga gångarter. Inte lika flashiga som hos andra hingstar från Helgstrand, men inte säkert det är något negativt…

Tyckte galoppen var hans bästa gångart.
Jag bryr mig inte så mycket om de där flashiga gångarterna, jag är mer mån om temperament och viljan till arbete och en bra exteriör så de kan jobba rätt. Resten kan man för det mesta träna på 😊
 
Vi är mer än hälften in i visningen, och jag tror att Åtoftens Springtime kommer bli populär.
Tror jag också. Snygg, svart häst med stora, riktigt bra, flashiga gångarter. Men upplevde honom som väldigt spänd. Såg inte alltför enkel (eller rolig) ut att rida.

Apropå diskussioner om fler hästar för ”den vanliga” ryttaren. De flesta som avlar tillhör denna kategorin, så varför då inte tänka till lite vid val av hingst…
 
Jag bryr mig inte så mycket om de där flashiga gångarterna, jag är mer mån om temperament och viljan till arbete och en bra exteriör så de kan jobba rätt. Resten kan man för det mesta träna på 😊
Där är vi helt eniga 👍
Om det inte vore för att han är släkt med stoet jag har att betäcka i år hade han varit en topp kandidat 😊
 
Tror jag också. Snygg, svart häst med stora, riktigt bra, flashiga gångarter. Men upplevde honom som väldigt spänd. Såg inte alltför enkel (eller rolig) ut att rida.

Apropå diskussioner om fler hästar för ”den vanliga” ryttaren. De flesta som avlar tillhör denna kategorin, så varför då inte tänka till lite vid val av hingst…

Fast en nyligen inriden treåring kanske kan få vara spänd på sitt livs första hingstvisning?
 
Meh!! Nu som jag bestämt mig för Fynch Hatton så har han flyttats till Tyskland! Fick veta det nu i veckan när vi skulle beställa sperma, men var ju hopplöst då med påsk och allting... Om jag vetat det innan skulle jag beställt hem fryst, gillar verkligen inte att behöva få färsk sperma skickat helt från Tyskland... Fan. :arghh:

Kanske blir Revolution-bäbis ändå, då.... Vi får väl se hur det utvecklar sig med brunstar och allting.

Finns det förresten en betäckningstråd för i år? Måste väl vara flera som börjat nu...?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Skola & Jobb Hej! Jag behöver göra en förändring i min jobbsituation, jag känner att jag mår sämre och sämre på nuvarande jobb och börjar bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 971
Senast: Brie
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 791
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp