Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

Sv: Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

Vi har dem i vårt stall med 5 hästar. Det sitter 20-litershinkar i och mig veterligen har ingen häst lyckats få bort någon hink, men undrens tid är inte förbi.
Antar att passformen hink/ring betyder en del, liksom placeringen. Men idiotsäkert är det säkert inte.
 
Sv: Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

Det funkar alldeles utmärkt i vårt stall iaf.

Som vissa påpekat är det däremot en viss skaderisk med dessa, då en del hästar (som min..) roar sig på nätterna med att ta plocka ur hinkarna..

Jag har löst det så att i överkant på hinken har jag fixat en liten träkloss som låser fast hinken i ringen. Fungerar super! :)
 
Sv: Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

Sådana har jag och de funkar mycket bra. hade tidigare en häst som ville bada i sin hink när jag hade dem på marken så jag köpte ringar och han fick sluta att bada i hinken:devil:. Stackars honom :cry:.Lyckliga jag:laugh:.
 
Sv: Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

Ja, det håller för det:) Har haft dom i mitt stall i sex år, och innan det har jag hållt på i stall där dessa hinkhållare används.
 
Sv: Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

hej
jag har såna till mina hästar och samma storlek och väggen har inte rasat än på 5år haha:D
det jobbiga är tycker jag och lyfta upp en tung hink i dom:crazy:
 
Sv: Hinkhållare i bygelform (ring), funkar det?

Ett tips till upphängda hinkar är att fylla dem med slang eller vattenkanna när de hänger uppe. Då slipper man lyfta 20+ kg.
// Linda
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 560
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 992
Senast: Yeah but
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 397
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 351
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp