Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 677
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ganska säker på att det är pepparroten - hoppades på att den smaken skulle vara rätt balanserad men jag tyckte den var som ett slag i ansiktet och den första smak jag kände. :D Jag kan föreställa mig att det skulle vara smaken man kände om man ramlade framstupa med öppen mun på en lerig skogsväg. :o

Vilken utsökt beskrivning! :D (Även om själva beskrivningen inte lät lika härlig :yuck: )

Provade de här som var nya i alla fall för mig, Ikea i Glasgow säljer dem minsann! De får väl varken hiss eller diss faktiskt, möjligtvis en försiktig hiss. Det var inget fel på dem alltså, de smakade som pepparkaksdeg ungefär, men när man (jag) är tokig i kanelgifflar blir det svårt för någon annan variant att göra något större intryck.

pagen_gifflar_gingerbread_1823861659.jpg

Var det någon som testat holiday-ostbågar? Köpte en påse sådana till kvällen. Och marabous polka -choklad. Och vicks halstabletter med hallonsmak, aldrig sett förut.

Var det någon som testat holiday-ostbågar? Köpte en påse sådana till kvällen. Och marabous polka -choklad. Och vicks halstabletter med hallonsmak, aldrig sett förut.
Polkachokladen stod jag och dreglade lite över igår. Men dels äter jag inte godis just nu och som en följd därav har jag vid de få tillfällen jag smakat choklad tyckt det varit skitäckligt. :down:

Polkachokladen stod jag och dreglade lite över igår. Men dels äter jag inte godis just nu och som en följd därav har jag vid de få tillfällen jag smakat choklad tyckt det varit skitäckligt. :down:
Haha, tror sällan jag ätit choklad som varit äcklig :p har ännu inte provat polkan men ostbågarna var ju mums!

Provade de här som var nya i alla fall för mig, Ikea i Glasgow säljer dem minsann! De får väl varken hiss eller diss faktiskt, möjligtvis en försiktig hiss. Det var inget fel på dem alltså, de smakade som pepparkaksdeg ungefär, men när man (jag) är tokig i kanelgifflar blir det svårt för någon annan variant att göra något större intryck.

pagen_gifflar_gingerbread_1823861659.jpg

Saffransgifflarna är bättre :d

Jag dissar polka chokladen. :p Eller det var väl ingen fel på chokladen i sig, men avskydde polkabitarna. Både smaken, att det knastrar i tänderna när man äter och sen att bitarna sen fastnar i tänderna. Att jag sen inte gillar mint i choklad kanske säger något, men ändå. ;)

Så makalöst god! Tyvärr inte lika rolig för plånboken, ca 22-25 kr för 100 g, men ibland måste man unna sig :love: Stor hiss! Hade nog aldrig tänkt tanken att prova den om jag inte fått den i Tombox-lådan för nån månad sen, men så glad att den var med!

31185182-origpic-d81037_1.png

Testade årsmusten saffran och nja jag vet inte, gillar både årets smaksättning och must men inte tillsammans, får en konstig bismak av gräddglass. Äter gärna lussebullar och dricker julemust till men inte allt i ett. Diss tyvärr.

Senast ändrad av en moderator:
Neeej! Spoiler ju! :arghh:
Jag som hade lyckats undvika all info om den fram tills nu, 12h före det var dags... :(

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 276
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 020
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka