Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 279
Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste säga DISS på den här. :down: Jag älskar den vanliga kladdkakan, men det här gick verkligen inte ihop. Det smakade inte pepparkaka utan något konstigt fabrikgjort, det var kletigt och alldeles för söt-sliskigt (?). :yuck:
12274306_10204855562092075_3251104601468843744_n_zpsz633setv.jpg

Jag har en påse med Estrellas julost-chips som väntar till kvällens TV-tittande. Återkommer med hiss eller diss!
blogger-image-22965515.jpg

Någon som provat?

Nu har jag provat! Väldigt god ostsmak, men tyvärr alldeles för salta. Så pass salta att jag åt 10-15 st och sedan inte kunde äta mer. Tror inte att jag kommer att äta upp påsen. Tråkigt! Så blir en DISS.

Vill man ha tunna ostchips är Lay's Cheese and Onion långt mycket bättre!

Hittar tyvärr ingen bild, men - Eldorados kvarg med apelsin och pepparkaka som säljs i 500gramsförpackningar nu - HISS! Den var för sträv för mig men jag har förstått att jag är kinkig ;) Smaken är däremot skitnice, inte för mycket apelsinbitar och smakar verkligen pepparkaka om än inte så starkt.
Minus på det icke återförslutningsbara locket dock.

För mycket socker :cry:

Har testat Lindahls kvarg med energidryckssmak och den är bra om man vill gå ner i vikt, för man vill inte ens äta upp den... Hemsk eftersmak också :yuck: DISS!

Nu har jag provat! Väldigt god ostsmak, men tyvärr alldeles för salta. Så pass salta att jag åt 10-15 st och sedan inte kunde äta mer. Tror inte att jag kommer att äta upp påsen. Tråkigt! Så blir en DISS.

Det är så tråkigt, hade sett fram mot att testa trots att jag inte är ett fan av ostsmakande chips, men recension efter recension säger just samma sak - alldeles för salta. Så den pengen verkar jag kunna spara.

Vill hissa denna übergoda yoghurt!
frukt_yoghurt_mandarin_1l.png

Fräsch utan att bli för sur utan snarare rund i smaken. Mums, mums, mums! :d

Och på chipsspåret, trots att jag då inte är ett fan av ost-chips, vill jag hissa dessa:
Naturchips_CheddarL%C3%B6k-215x275.png

Nog de första smaksatta chipsen jag kan möla hela påsen (fast.. det är ju inte bra egentligen :p)

@Frokennordberg: Den här tråden är typ antitråden till vikttråden! :D

Jag har gjort några tappra försök att hissa något ej ätbart men det hjälper inte, det mesta är ätbart och onyttigt! :rofl:

Haha jag vet!!

Men låt oss vara ärliga - hur ofta blir man begeistrad över en ny tandkräm, eller en ny disktrasa, eller... öh... nya färger på postit:ar? På samma sätt som över något ätbart? Näe, äkta glädje kommer från magen :D

Chips kan inte vara för salta :angel::d alldeles perfekt mycket salt i julchipsen ju.

På den söta sidan:
2014-09-14-2049_5415e3322a6b22b8d6dd238b.jpg

Den här var GOD. Vet inte om det var för att det var svinlänge sen jag åt kladdkaka men jag hade lätt kunnat klämma i mig halva själv om jag inte vart tvungen att dela med mig :o

Och så spammar jag på med ett inlägg till, älskar att prova nya grejer (maaaaat). Så en nyttig nyhet den här gången!

b83de2f6e6cc5a89_org.jpg

Alltså ja, det är kryddat och skivat kycklingkött. Det KAN man göra hemma också bäst man har tid. Men jag menar, fruktansvärt smidigt att bara ha i frysen, blir ju klart på någon minut. Väldigt gott var det också :d. Fördel när man räknar kalorier och bara kan steka upp det man ska ha, nyttig snabbmat liksom. Krävde inte ens extra krydda, jag måste alltid krydda i princip allt lite extra annars så det ska smaka nånting.

Vi har provat originalet av Tuc tidigare och gillar skarpt. Nu hittade vi Mini snackies som får en stor HISS av både dottern och mig! :up::up::up:
Dottern föredrar original och jag gillar cheese :D
Mini%20Snackies_TUC_original.gif
Mini%20Snackies_TUC_cheese.gif

Saltet var helt OK tillsammans med den ostsmak jag kände, men tyvärr så hade de ju lagt till LÖK-smak också! :yuck:
Total DISS för mig. Jag får hålla mig till mina gamla vanliga OLW lättsaltade chips.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka