Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 292
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just adventsfikat på Gilles ekologiska pepparkakor. En riktig Hiss! Smakar som hembakta, men bättre. :up:

EKO_Pepparkakor_Sidan_300g.png

För er som letar efter romfatslagrad julmust finns den på Ica maxi i små flaskor. Nygårda romfatslagrad. De hade även ekfatslagrad i småflaskor som de ju haft i några år nu.

umamibuljong_Blog_Image.jpg

En hiss till Kung Markattas (relativt) nya umamibuljong. Helt vegetabilisk, eko och ger god smak till diverse grytor och ramen!

Inköptes idag! Ska bli spännande att testa. Hoppas den kan tillföra den här lite djupare smaken som saknas i grönsaksbuljong. Lagar ofta efter icke-vegetariska recept men omvandlar till vegetariskt men det blir inte lika bra att byta ut tex kalvbuljong mot grönsaksbuljong.

Inköptes idag! Ska bli spännande att testa. Hoppas den kan tillföra den här lite djupare smaken som saknas i grönsaksbuljong. Lagar ofta efter icke-vegetariska recept men omvandlar till vegetariskt men det blir inte lika bra att byta ut tex kalvbuljong mot grönsaksbuljong.

Ja det är svårt att få till en riktigt mustig smak kan jag tycka, men lite beroende på vad som lagas använder jag rödvin, svamp, miso, mörk choklad, eller öl tex för att få lite djupare smak. Finns även en scharlottenlöksfond som kan funka bättre än grönsaksbuljong i vissa rätter!

Testade även jag Skånemejeriers yoghurtkvarg med ananas- och kokossmak. Den får en DISS av mig, märklig konsistens och inte särskilt god (jag märkte inget av kokosen?!)

Hiss till Ikeas Julmust, jag är inte överdrivet förtjust i julmust, men denna var riktigt god! Inte så mycket kolsyra. Vill också hissa Kullabygdens Äppleglögg som man kan köpa på Ikea, 3 pack. Än bara smakat den med vit druva, men gillar den :) Bilderna blev lite väl stora, men hittade inga mer "lagom"
IMG_6323.JPG
img_20141030_1955151.jpg

Dessa två...

41588m_l.jpg
41570m_l.jpg

HISS, HISS OCH HISS! :love:
(bilderna hade kunnat få vara bra mycket större...)

Och dessa...
De doftar underbart, dessutom blir man glittrig av dem! :D :love:
41711m_l.jpg
41724m_l.jpg

Senast ändrad:
Apotekarnes Årsmust 2015
Hiss.
Hade jag skrivit om den förra veckan hade det blivit en stor hiss, men den andra flaskan var inte riktigt lika god, så det får bli en vanlig hiss.
arsmust-75cl-apotekarnes.jpg

... Kardemumma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 390
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka