Hiss eller diss - del 6

Blev försenad och fick inte tag i en Vildmarken idag pga fel affär så tog en Celsius Electric Lemonade= som jag inte alls tyckte om. Vissa av deras lemonader funkar men denna var bleeh.

1748011595201.webp

DISS på den här! Jag brukar få lite Rituals-produkter av en vän i julklapp varje år och har hittills gillat det mesta, men den här var verkligen ett bottennapp. Den doftar i och för sig gott (om än lite för starkt parfymerat, som jag tycker att många av deras produkter gör) men alltså konsistensen O_o Jag kan inte beskriva den som annat än slajmig, den är liksom hal och känns ganska tunn men tar samtidigt lång tid att smörja in eftersom den lägger sig som en geléaktig hinna utanpå huden. Jag vet inte om det är jag som har fått ett måndagsexemplar eller vad, men den åkte raka vägen i soptunnan efter att ha testat den två gånger och konstaterat att jag nästan blir lite illamående av konsistensen.

Istället köpte jag en Aveeno Daily Moisturising Lotion med havre och yoghurt, där kan vi snacka bra body lotion! Superkrämig, tjock och ganska dryg i konsistensen och med en diskret men fräsch doft. Den kommer att bli min standardlotion från och med nu!

Drack en Latitude med smak av jordgubb/melon idag. Gött! Jag har nog börjat bli lite mer kräsen då jag inte blivit besatt av någon energidryckssmak alls på sistone så det är svårt att gå efter den parametern som vanligtvis är allt jag går efter :o Men absolut att jag kommer dricka några av dessa kalla i sommar, gillar melonsmaken!

Drack en Latitude med smak av jordgubb/melon idag. Gött! Jag har nog börjat bli lite mer kräsen då jag inte blivit besatt av någon energidryckssmak alls på sistone så det är svårt att gå efter den parametern som vanligtvis är allt jag går efter :o Men absolut att jag kommer dricka några av dessa kalla i sommar, gillar melonsmaken!
Men alltså jag förstår inte, varför dricka energidryck endast för du gillar smaken? Å speciellt en med extra koffein i. :confused: jag förstår iofs inte hajpen med att dricka dessa drycker alls. Men det är en annan sak de.

Men alltså jag förstår inte, varför dricka energidryck endast för du gillar smaken? Å speciellt en med extra koffein i. :confused: jag förstår iofs inte hajpen med att dricka dessa drycker alls. Men det är en annan sak de.
Nej, jag dricker energidryck för att få i mig koffeinet? Det finns några favoriter som jag återkommer till för att de är goda, som vilken läsk som helst men med koffein.

(Råkade dock glömma att jag är lite smått besatt av de där Funlight med koffein just nu :o )

Diss från mig, smakar som godiskörsbär. Därför kan ni kanske även förstå varför mina barn ger den en hiss. 😅

Visa bifogad fil 168137
Lite OT kanske men jag tycker saker med körsbärssmak alltid antingen har den här godissmaken som denna, körsbärspez osv, eller den där mandelaktiga tonen som i typ Dr Pepper, aldrig någonsin varit med om något som smakar "äkta" körsbär utan det är alltid artificiellt. Kanske är en väldigt svår smak att ta fram naturligt?

Lite OT kanske men jag tycker saker med körsbärssmak alltid antingen har den här godissmaken som denna, körsbärspez osv, eller den där mandelaktiga tonen som i typ Dr Pepper, aldrig någonsin varit med om något som smakar "äkta" körsbär utan det är alltid artificiellt. Kanske är en väldigt svår smak att ta fram naturligt?
Jag tycker att de flesta körsbärsyoughurts smakar naturligt körsbär ändå? Det är ju körsbär i dem.
Nu var det länge sedan jag köpte en, men de gånger jag gjort det har det smakat som körsbärssylt i youghurt. Kanske har det ändrats de senaste typ tio åren.

Jag tycker Valios kvarg med körsbär är god (alla deras fullfeta kvargsorter är goda) men jag håller med, det är en aning svår smak att få till.

ef2cfc2ddfbc8e4b8cf5a5279d65adf7.webp

Den här var lite trist? Trevlig konsistens men den är mer mjuk än seg så osäker på varför det kallas kola. Det ser lite ut som kola men är bara en väldigt mjuk bar. Chokladsmaken är väldigt mild, överlag är den lite smaklös tycker jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 396
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 739
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 345
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Handdukar
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur