Hiss eller diss - del 6

Skärmklipp.webp

Hiss!

Den här känns både svårbedömd och inte. Det är ju lätt att tänka på den som en proteinbar/måltidsersättning men det är det inte, det är fika. Kaloriinnehållet är 352 kcal/100g vilket är lite lägre än "traditionella" dammsugare som ligger på runt 450 kcal/100g men det är ju inte "ingenting". En bar är 25g så 88 kcal vilket ju inte är mycket. Men om något är nyttigt eller inte avgörs ju inte främst av energiinnehållet utan vad detta består av och där ser det trevligt ut.

Den är fri från gluten, mjölk, nötter, mandel, ägg, jordnötter och soja (kollade på deras hemsida) dessutom är sockerhalten väldigt låg vilket gör det perfekt för allergiker, de med diabetes som måste tänka på socker osv. Det är ett fika nästan alla kan äta och det känns ju toppen.

För smaken, ja bortsätt från marsipan/chokladtäcket så smakar den nästan exakt som innehållet i en "riktig" dammsugare. Det smakar inte kemiskt, inte sötningsmedel, det smakar dammsugare. Den är på riktigt jättegod. Jag hade personligen önskat lite mer tryck i arraken men det är ju en smaksak.

Jag beställde en provbox med 25 bars så har lite olika smaker att gå igenom, ser extra mycket fram emot det nu :d

Ja då är det ju svårare såklart. Om det är shakes du gör så finns det ju sådana små metallbollar man kan lägga i själva shaken som ska hjälpa till att slå sönder det lite bättre. Jag har inte provat än men jag beställde faktiskt en senast jag köpte då den bara kostade typ en tia och jag var nyfiken så kanske återkommer med resultat i framtiden :)

Har boll när jag skakar 😄 funkar absolut bättre än utan, men blir inte helt smooth.

Hiss! Gott för att vara sockerfritt (gillar inte smaken av sötningsmedel vanligtvis). Lagom mängd dricka i burken med. Högst oklart varför jag köpte den bara. Kanske var det färgen? :oVisa bifogad fil 167910
Jag är en riktig sucker för fina förpackningar, hade absolut köpt den där och jag gillar inte persika heller.

Jag har provat alla Latituds energidrycker för burkarna är ju SÅ fina. Hatat samtliga och tycker jag borde insett efter några stycken att det sas var dött lopp men.. jaja :D

Visa bifogad fil 167905

Hiss!

Den här känns både svårbedömd och inte. Det är ju lätt att tänka på den som en proteinbar/måltidsersättning men det är det inte, det är fika. Kaloriinnehållet är 352 kcal/100g vilket är lite lägre än "traditionella" dammsugare som ligger på runt 450 kcal/100g men det är ju inte "ingenting". En bar är 25g så 88 kcal vilket ju inte är mycket. Men om något är nyttigt eller inte avgörs ju inte främst av energiinnehållet utan vad detta består av och där ser det trevligt ut.

Den är fri från gluten, mjölk, nötter, mandel, ägg, jordnötter och soja (kollade på deras hemsida) dessutom är sockerhalten väldigt låg vilket gör det perfekt för allergiker, de med diabetes som måste tänka på socker osv. Det är ett fika nästan alla kan äta och det känns ju toppen.

För smaken, ja bortsätt från marsipan/chokladtäcket så smakar den nästan exakt som innehållet i en "riktig" dammsugare. Det smakar inte kemiskt, inte sötningsmedel, det smakar dammsugare. Den är på riktigt jättegod. Jag hade personligen önskat lite mer tryck i arraken men det är ju en smaksak.

Jag beställde en provbox med 25 bars så har lite olika smaker att gå igenom, ser extra mycket fram emot det nu :d
Jag tycker också att Fibr är goda! Synd bara att dom har minskat storleken med en tredjedel eftersom jag vill bli lite mer mätt. Men vissa tycker säkert det är bra med något som innehåller mindre energi. Dock hade dom ju gärna fått justera priset också, vilket jag inte tror att dom har gjort.

Jag tycker också att Fibr är goda! Synd bara att dom har minskat storleken med en tredjedel eftersom jag vill bli lite mer mätt. Men vissa tycker säkert det är bra med något som innehåller mindre energi. Dock hade dom ju gärna fått justera priset också, vilket jag inte tror att dom har gjort.
Om jag vill bli mätt så tycker jag det är bättre med antingen en proteinbar (sämsta alternativet) eller ja.. mat. Detta är ju fika så istället för en bulle typ. Är ungefär samma storlek som en delicatoboll, smakar som en delicatoboll men innehåller inte ens hälften av kalorierna och som sagt knappt några allergener.

Däremot håller jag med om priset! 1 kr/g är verkligen i saftigaste laget..

Jag har beordrat mamma att köpa hem en smakbox av Fibr tills jag kommer till Sverige nästa vecka, det råkar dessutom vara en produkt som passar hennes nuvarande kostläggning väldigt bra så jag ser det som att jag gör oss båda en tjänst :D

Skärmklipp.webp

Vi fortsätter smakresan :D

Den här har bitar av frystorkade jodgubbar liksom intryckt på själva baren, ser väldigt fint ut. Tyvärr är själva jordgubbsbitarna sådär sega som de kan vara (alla som ätit flingor med frystorkade bär vet nog vad jag menar). Smeten smakar lite som pajdeg, väldigt mycket havre.

Den var okej, inte mer. Kommer inte köpa den här igen.

Skärmklipp.webp

Den här får godkänt.

Bra, mjuk tub som är enkel att klämma ur. Konsistensen på krämen är ganska tjock så man får jobba lite för att smörja in sig, den har inte så bra glid så att säga. Däremot återfuktar den bra, huden känns mjuk hela dagen och det håller bra till dagen efter också.

Doften är mer söt än blommig med en underton av salva och påminner jättemycket om något från min barndom (90-tal) som jag inte kan komma på vad det är. Den luktar helt okej, varken illa eller gott, själva doften sitter inte kvar så länge i huden.

Jag kommer nog inte köpa igen även om den återfuktar bra då jag vill ha något som luktar lite godare, men den är bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 396
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 739
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 429
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023