Hiss och diss del 5

Typ samma med "proteinkeso" från Arla.
Ja just det ja, den var väl till och med nominerad till årets matbluff nått år? Där rör det sig om ett helt GRAM skillnad! Wow! :meh: Men priset är i alla fall detsamma som för den vanliga keson, alltid något!

Nä usch, det blir bara löjligt när man försöker marknadsföra en "extra proteinrik" variant av en redan proteinrik vara...
 
Ja just det ja, den var väl till och med nominerad till årets matbluff nått år? Där rör det sig om ett helt GRAM skillnad! Wow! :meh: Men priset är i alla fall detsamma som för den vanliga keson, alltid något!

Nä usch, det blir bara löjligt när man försöker marknadsföra en "extra proteinrik" variant av en redan proteinrik vara...
Exakt! 😂
 
Den där proteinosten är förresten ett utmärkt exempel på när tillverkaren inte förväntar sig att kunderna läser innehållsförteckningen. Babybel original, alltså de röda, innehåller 4.4g protein per ost. Skillnaden mellan den vanliga och den som marknadsförs för sitt höga proteininnehåll är alltså hisnande 0.6g eller 13% 🙄
Jag har nog inte läst etiketten :), för jag har bara uppfattat den som att den har lägre fetthalt än den röda, inget om att det skulle vara extra protein. Jag gillar den, och brukar ha med mig som litet mellanmål. Smakar likt den röda tycker jag. Har iofs inte jämfört dem "sida vid sida".
 
Jag skulle köpa körsbärsyoghurten men den var slut :down:

Köpte denna istället. Lite klen smak, hade önskat mer syrlighet, men ändå tillräckligt god för hiss!

07311870012165_C1L1.png
 
Jag har nog inte läst etiketten :), för jag har bara uppfattat den som att den har lägre fetthalt än den röda, inget om att det skulle vara extra protein. Jag gillar den, och brukar ha med mig som litet mellanmål. Smakar likt den röda tycker jag. Har iofs inte jämfört dem "sida vid sida".
Nä, det är ju sällan gemene man gör det! Jag jobbar i branschen så jag är lite arbetsskadad (och mycket cynisk) när det gäller sådant här :p
 
Nä, det är ju sällan gemene man gör det! Jag jobbar i branschen så jag är lite arbetsskadad (och mycket cynisk) när det gäller sådant här :p
Kan tänka mig det om du är i branchen :)
Jag blev lite nyfiken för jag har för mig att det fans en babybel light eller liknande, med mindre fetthalt, som hade blått omslag för ett par år sen. Kollade deras hemsida och den verkar finnas i andra länder (tex UK), men där har dom ingen som heter "protein". Kollar man näringsvärdena så är det samma i "light" och "protein". Gissar att de marknadsför samma ost på olika sätt för olika marknader.
 
Kan tänka mig det om du är i branchen :)
Jag blev lite nyfiken för jag har för mig att det fans en babybel light eller liknande, med mindre fetthalt, som hade blått omslag för ett par år sen. Kollade deras hemsida och den verkar finnas i andra länder (tex UK), men där har dom ingen som heter "protein". Kollar man näringsvärdena så är det samma i "light" och "protein". Gissar att de marknadsför samma ost på olika sätt för olika marknader.
Aha! Intressant spaning :up:
 
Den här tråden är inte bra för mig. Jag köper allt ni skriver om! Och det värsta är att jag tycker om det mesta, särskilt det onyttiga :d
Jo jag är likadan, här kommer två från denna tråden.. :D

ae31996106952083df0ce2641a55f022.png


Hiss

Goda! Smakar verkligen hallon. Lite klent med "klet" bara, hade gärna haft mer fyllning. Av standardsmakerna är de bättre än choklad, likvärdiga vanilj men sämre än kanel skulle jag säga.
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 325
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
207 541
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
211 138
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp