Hiss och diss del 5

6fe45eaa75f55c5552b38be6194008e3.png


Hiss!

Supergod, verkligen. Karamellen känns inte jättemycket vilket passar mig som inte är överdrivet förtjust i kola. Nougaten är liksom.. hård och mjuk samtidigt? Lite som marknadsnougat i konsistensen typ. Väldigt gott krisp.

Känns lite som en gourmetvariant av lion skulle jag säga, vilket ju säger sig självt att det är jävligt gott.
 
Diss!
Jag älskar milda ostar och Arlas hushåll är jättegod. Den här tyckte jag såpass illa om att jag slängde den efter att ha smakat.
Det är verkligen skillnad på ost och ost! Jag brukar ha Icas skivade Gouda ost på lunchmackorna på jobbet men en gång var de slut så jag tog ett annat märkes Gouda ost. Gouda och gouda borde ju ändå vara ganska likt tänkte jag. Tji fick jag, inte alls lika gott men tvingade i mig resten :cautious:
 
Trodde det va samma som jag fick med mig hem från affären idag, men nu fick jag istället en till att testa.. 😅

Denna är det jag har testat, sålde ut dem för 10kr/st! Klar Hiss!
1000008830.jpg


Har även testat körsbärsyoghurten, god får en Hiss men den kunde varit ännu liiite bättre.. 😁

Har testat nya Giffarna också, svag Hiss, saffran som finns vid jul är min favorit!
 
f1d0f9c54a589b0deb17b804c9216684.png


Hiss!

Mycket god. Smakar som extrarökt skinka, fast ost då. Väldigt tydlig röksmak. Passade jättebra på hamburgare och smälte väldigt fint. Kan tänka mig att den också går jättebra att bara äta i små tärningar som aptitretare. Eller på mackan om man är lagd åt det hållet.

Jag köpte på Lidl.
 
Visa bifogad fil 146159

Hiss!

Mycket god. Smakar som extrarökt skinka, fast ost då. Väldigt tydlig röksmak. Passade jättebra på hamburgare och smälte väldigt fint. Kan tänka mig att den också går jättebra att bara äta i små tärningar som aptitretare. Eller på mackan om man är lagd åt det hållet.

Jag köpte på Lidl.
Ja den där har jag glömt bort helt. Måste se om maxi eller delikatessbutiken har.
 
Visa bifogad fil 146159

Hiss!

Mycket god. Smakar som extrarökt skinka, fast ost då. Väldigt tydlig röksmak. Passade jättebra på hamburgare och smälte väldigt fint. Kan tänka mig att den också går jättebra att bara äta i små tärningar som aptitretare. Eller på mackan om man är lagd åt det hållet.

Jag köpte på Lidl.
Älskar rökt ost!
Ibland blir jag sugen på rökt kött (märkligt nog då inte ätit kött på snart 25 år) och då brukare jag köpa ett rökt ost. Oväntat gott att ha i sallader där jag annars skulle valt rökt tofu.
 
Älskar rökt ost!
Ibland blir jag sugen på rökt kött (märkligt nog då inte ätit kött på snart 25 år) och då brukare jag köpa ett rökt ost. Oväntat gott att ha i sallader där jag annars skulle valt rökt tofu.
Ja alltså får du av någon anledning ett sug efter rökt skinka är denna osten som sagt perfekt. Mina tankar gick direkt dit och jag fick liksom gnugga hjärncellerna lite för att i tanken kunna separera smakerna rök, ost och skinka.

Jättebra tips med sallad, det hade jag inte tänkt på men det skulle ju bli utmärkt, tack :)

Lidl är för övrigt en jättetrevlig butik om man är ostsugen, finns en massa roliga sorter där till bra priser. När de har engelska veckor brukar de ha små fyrkantiga cheddarostar (samma storlek som typ hamburgerost fast ett block då) som är väldigt goda.
 
Ja alltså får du av någon anledning ett sug efter rökt skinka är denna osten som sagt perfekt. Mina tankar gick direkt dit och jag fick liksom gnugga hjärncellerna lite för att i tanken kunna separera smakerna rök, ost och skinka.

Jättebra tips med sallad, det hade jag inte tänkt på men det skulle ju bli utmärkt, tack :)

Lidl är för övrigt en jättetrevlig butik om man är ostsugen, finns en massa roliga sorter där till bra priser. När de har engelska veckor brukar de ha små fyrkantiga cheddarostar (samma storlek som typ hamburgerost fast ett block då) som är väldigt goda.
Brukar slanta ner den rökta osten i pastasallad. Så gott!
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 335
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
207 570
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
211 164
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp