Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken sorts historia är han intresserad av? =)
Passade på att beställa den boken samtidigt med lite kurslitteratur efter att ha läst den här tråden. Ser fram emot att läsa den
För att återgå till trådstarten - vilket ämne eller tidsperiod är mest intressant?
Jag är väldigt förtjust i Herman Lindqvist och har alltid varit. Han är lättsam, lättläst och en duktig berättare. Och hans mest populära verk Historien om Sverige finns på engelska!! Dock är den precis i överkant för dig.. 728 sidor, 1 kg. Men den bör då att skicka med postpaket, de tar 2 kilo, porto utanför Sverige ingår. Boken går på ca 250 kr.
Men jag tror det kan vara en fantastisk gåva till någon med historieintresse som även är intresserad av Sverige.
Boken heter A history of Sweden: from ice age to our age.
Trots att du inte vill ha en bok om världskriget måste jag tipsa om Berlin diary av William Shirer. Han var korrespondent för CBS i Berlin mellan åren 34-41, och i boken får man verkligen följa hur framväxten av tredje riket såg ut i realtid. En fantastisk bok och en intressant skildring av Berlin.
Men Herman Lindqvist, är det inte han som kritiseras för att fabulera rätt friskt i sina böcker?
Åh men bra idé! Araminta: Du borde köpa nån bra bok om suffragetternas kamp!Du kan inte luska lite för att få en uppfattning? Gillar han krig (militärhistoria), någon speciell händelse, region eller företeelse (ex. genushistoria)?