Hitta kärleken

Logaritm

Trådstartare
Har ni hittat en ny kärlek i sommar? Det sägs ju att sommaren är den tidpunkt då man kan hitta nån ny fast man liksom redan har ett förhållande. Man är då otrogen. Nu har jag hamnat där. Träffade en man och vi har setts lite då och då. Känslan är under bar och han säger så fina saker typ att jag är sexig osv. Men vi har inte haft sex och inte messar varandra. Så då kan det väl inte räknas som otrohet. Jag vill inte vara otrogen men vill ändå inte bara avsluta detta hur som helst. Vad gör man?
 
Har ni hittat en ny kärlek i sommar? Det sägs ju att sommaren är den tidpunkt då man kan hitta nån ny fast man liksom redan har ett förhållande. Man är då otrogen. Nu har jag hamnat där. Träffade en man och vi har setts lite då och då. Känslan är under bar och han säger så fina saker typ att jag är sexig osv. Men vi har inte haft sex och inte messar varandra. Så då kan det väl inte räknas som otrohet. Jag vill inte vara otrogen men vill ändå inte bara avsluta detta hur som helst. Vad gör man?

Slutar att kontakta och vid nästa kontakt som andre part tar säger att man inte vill ha mer kontakt?
 
Har ni hittat en ny kärlek i sommar? Det sägs ju att sommaren är den tidpunkt då man kan hitta nån ny fast man liksom redan har ett förhållande. Man är då otrogen. Nu har jag hamnat där. Träffade en man och vi har setts lite då och då. Känslan är under bar och han säger så fina saker typ att jag är sexig osv. Men vi har inte haft sex och inte messar varandra. Så då kan det väl inte räknas som otrohet. Jag vill inte vara otrogen men vill ändå inte bara avsluta detta hur som helst. Vad gör man?
Tja.

Gör slut med nuvarande och fortsätter med den nya.

Bryter kontakten med den nya och lever med din nuvarande.

Tar ordentliga samtal med båda och lev någon sorts polyliv.
 
Har ni hittat en ny kärlek i sommar? Det sägs ju att sommaren är den tidpunkt då man kan hitta nån ny fast man liksom redan har ett förhållande. Man är då otrogen. Nu har jag hamnat där. Träffade en man och vi har setts lite då och då. Känslan är under bar och han säger så fina saker typ att jag är sexig osv. Men vi har inte haft sex och inte messar varandra. Så då kan det väl inte räknas som otrohet. Jag vill inte vara otrogen men vill ändå inte bara avsluta detta hur som helst. Vad gör man?
Otrohet behöver inte innebära att man har haft sex med någon annan. Otrohet kan vara så enormt mycket annat.

Om du och nuvarande partner inte har kommit överens om ett öppet förhållande, du inte vill avsluta det här och du inte vill vara otrogen så finns det bara en sak kvar att göra, avsluta det förhållande du är i.
 
Tja.

Gör slut med nuvarande och fortsätter med den nya.

Bryter kontakten med den nya och lever med din nuvarande.

Tar ordentliga samtal med båda och lev någon sorts polyliv.
Klart att man måste välja något. Men folk som råkar ut för detta för ju inget åt saken omgående utan dom kör ju på ett tag tills man vet lite mer och hur det känns och vad man tror att det ska hålla i framtiden
 
Otrohet behöver inte innebära att man har haft sex med någon annan. Otrohet kan vara så enormt mycket annat.

Om du och nuvarande partner inte har kommit överens om ett öppet förhållande, du inte vill avsluta det här och du inte vill vara otrogen så finns det bara en sak kvar att göra, avsluta det förhållande du är i.
Vi är nog som de flesta par vi har inte kommit överens om något ang förhållande
 
Du frågar Vad gör man?, du får olika förslag, du svarar Nej det går inte och folk brukar ju köra på.

Om du redan har bestämt dig, vad undrade du?
För att höra mig för vad andra har gjort om dom nu har råkat ut för något liknande. Har dom ångrat eller inte det dom sedan gjorde
 
Vi är nog som de flesta par vi har inte kommit överens om något ang förhållande
Du skriver att man gör si och så och att de flesta inte har kommit överens om något. Det är ju inte sant. "Man" gör inte si och så, du vill testa detta nya och skyller på att andra också gör så som om det skulle göra det hela mer legitimt och det gör det såklart inte. De flesta som har kommit överens om att det är de två menar också att det är de två, inte att det är okej att vara två+1 medans andra som har erfarenhet av otrogna partners ofta är mer ingående i vad tvåsamheten betyder för dem. De som inte är intresserad av ett monogamt förhållande brukar också diskutera det.

Vill du riskera ditt förhållande, vill du gör din partner väldigt illa och tycker att du har den rätten så kör på. Var du (och alla andra som gör likadant) fått den rätten ifrån kommer jag fortsätta undra tills jag dör.

Huruvida andra har ångrat sig eller inte har ju inget med din fling att göra. Du kan säkert få höra små historier om de som har levt lyckliga i alla sina dagar med sin nuvarande efter att flingen dalat. Hur otroheten fick förhållandet att gnistra till. Du kan också få höra historier där nya flörten visar sig vara ett svin, partnern får reda på otroheten och ber sitt numera ex att dra åt helvete och den otrogna lever bitter, ångerfull och olycklig resten av sitt liv. Du kan också få höra att nya partnern var en fullträff och förra partnern blev tacksam för att hen slapp göra slut själv och allt där emellan men det kvittar ju. Du är du, ingen kan sia om hur det kommer bli för dig.

Hittar man en ny och lever i ett monogamt förhållande så gör man slut på det gamla först innan man går vidare. Sedan står man sitt kast. Svårare än så är det inte.
 
Klart att man måste välja något. Men folk som råkar ut för detta för ju inget åt saken omgående utan dom kör ju på ett tag tills man vet lite mer och hur det känns och vad man tror att det ska hålla i framtiden

Tycker du att det skulle kännas rimligt och bra för dig om det var din nuvarande partner som träffat någon ny och körde på ett tag, tills det blev lite klarare vad han trodde skulle hålla i framtiden?
 
Man avslutar ett förhållande innan man ger sig i kast med nästa.

Den "rätte" kan man stöta på när som men man får göra ett val. ¨Det är inte alltid lätt att välja.

Alternativet är väl att man informerar nuvarande partner om att man blivit förälskad i en annan också och inte vet hur man ska hantera sina känslor och förhållanden, för allt är så rörigt. Då får denne aktivt ta ställning till förhållandet, om man ska ta en paus och låta saker reda ut sig eller om det finns andra vägar framåt.
 
Alternativet är väl att man informerar nuvarande partner om att man blivit förälskad i en annan också och inte vet hur man ska hantera sina känslor och förhållanden, för allt är så rörigt. Då får denne aktivt ta ställning till förhållandet, om man ska ta en paus och låta saker reda ut sig eller om det finns andra vägar framåt.

Skulle min sambo sätta sig ner och berätta för mig att han blivir förälskad i en annan och inte vet hur han skulle hantera det skulle jag göra valet lätt för honom. Tack och hej

För mig är valet enkelt.
1 Gör slut med partnern och ser vart det nya förhållandet tar vägen
2 Avslutar det nya och fortsätter med sin partner.

Känslor är alltid krångligt och jobbigt att hantera men det är ju inte upp till min partner hur jag väljer att hanterar det.
 
Skulle min sambo sätta sig ner och berätta för mig att han blivir förälskad i en annan och inte vet hur han skulle hantera det skulle jag göra valet lätt för honom. Tack och hej

För mig är valet enkelt.
1 Gör slut med partnern och ser vart det nya förhållandet tar vägen
2 Avslutar det nya och fortsätter med sin partner.

Känslor är alltid krångligt och jobbigt att hantera men det är ju inte upp till min partner hur jag väljer att hanterar det.

Ja, så resonerar just du. Jag menar att det kan finnas helt andra sätt att resonera. Partnern säger till exempel INTE att hen har vare sig slutat älska dig eller slutat vara förälskad i dig, utan bara att denne är förälskad i en annan person också.

Alltså du har såklart rätt att reagera på vilket sätt du vill och många skulle säkert reagera likadant, men jag menar ändå att det alternativet också är ett rakryggat alternativ - dvs att informera nuvarande partnern om den uppkomna situationen och låta denne ta ställning till sin fortsatta del och utformning av en relation.
 
Klart att man måste välja något. Men folk som råkar ut för detta för ju inget åt saken omgående utan dom kör ju på ett tag tills man vet lite mer och hur det känns och vad man tror att det ska hålla i framtiden
Jamen dåså. Då är ju svaret på frågan vad du ska göra: Fortsätt som nu tills du ev vill något annat.
 
Har ni hittat en ny kärlek i sommar? Det sägs ju att sommaren är den tidpunkt då man kan hitta nån ny fast man liksom redan har ett förhållande. Man är då otrogen. Nu har jag hamnat där. Träffade en man och vi har setts lite då och då. Känslan är under bar och han säger så fina saker typ att jag är sexig osv. Men vi har inte haft sex och inte messar varandra. Så då kan det väl inte räknas som otrohet. Jag vill inte vara otrogen men vill ändå inte bara avsluta detta hur som helst. Vad gör man?
Spelar det något roll vad det räknas som? Det är ju inte ett brott som du kan dömas för i domstol. Det som händer är väl att du eventuellt sårar din partner och riskerar din relation. Där gäller nog knappast några specifika regler för vad som räknas som otrohet eller inte och spelar nog ingen större roll heller. Du känner nog däremot att du gått över någon gräns för vad som är ok i er relation annars hade du ju inte postat här?
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 485
Senast: Squie
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 222
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp