Hitta öronhuva till B-ponny

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 730
S

speedygirl

Ni som har B-ponny och rider med öronhuva, vart hittar ni dom. Jag är i behov nu på en gång. Vill inte ha en med stora öron som man kan köpa på H**ö eller på B****s. Får ju bara sy om dom hela tiden. Det måste väl finnas någonstans, men vart??

Sv: Hitta öronhuva till B-ponny

Jag kan kolla märket (om det finns ngt), men Granngården här har billiga (typ 120 kr) som finns i flera storlekar, inklusive Small. Som eg är liiiite för liten över öronen till min arabD-ponny, så lär antagligen passa utmärkt på en B-ponny.

Sist jag var in fanns den i marint och grått och en färg till som jag glömt. Hittar du ingen och de finns kvar kanske jag kan köpa en och skicka mot pengar för huvan + frakt?

Och jag undrar vart man får tag på EXTRA LARGE ! :)

Mitt varmblodssto har älgöron, luvan sitter och guppar uppe i luften liksom, ser sjukt ut. :smirk: :D

Jag tycker alla dom billiga har jättelånga öron, alltför långa för mina halvblod med normala öron iaf...

Hm, kanske borde köpa lite billigare grejer isf... :smirk: :D

Min huva köpte jag på Strömsholm och jag tyckte den såg STOR ut men icke, fick pressa ihop stackars Kickis öron för att få in dem. Haha. :D :o Så den samlar numera damm..

är nog väldigt svårt att hitta så pass små.. men det är inte så svårt att sy in dom själv tror jag!

Eldorado har assmå öron.
De är billiga, kopier av Equalitylines.
Näästan lika snygga också :)

Notorius skrev:
Eldorado har assmå öron.
De är billiga, kopier av Equalitylines.
Näästan lika snygga också :)

Vart kan jag hitta sådana??

vart får man tag på RG luvor? Jag har letat överallt :mad:

Notorius skrev:
vart får man tag på RG luvor? Jag har letat överallt :mad:

Bor i Kalmar Län och jag hittar då inga luvor som passar till en B-ponny.

heej
du kan juh köpa en JW luva och sy in den i öronen .. om öronen skulle vara för långa finns nog små och stora

finns på skara

www.skarahastsport.com

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 096
Senast: dream
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈